Abonament się opłaca

Dlaczego Telewizja Polska do występu w swoich spotach zaprosiła szefa BCC

Publikacja: 08.07.2011 03:38

Abonament się opłaca

Foto: ROL

W spotach emitowanych na antenie telewizji publicznej od wczoraj do uiszczania opłat abonamentowych namawiają prezenterzy TVP Piotr Kraśko i Grażyna Torbicka oraz prezes Business Centre Club Marek Goliszewski.

To ostatnie nazwisko wzbudziło zdziwienie pracowników telewizji. Dlaczego? Goliszewski kilka dni temu wystąpił na konferencji inaugurującej ruch społeczny Obywatele do Senatu, który zamierza wystawić własnych kandydatów w wyborach do Senatu. Rafał Dutkiewicz, prezydent Wrocławia, jeden z pomysłodawców ruchu, wprost oświadczył, że „z przyjemnością widziałby na liście" Goliszewskiego.

– Jeśli się okaże, że będzie kandydował, to spoty, w których promuje płacenie abonamentu, wpiszą się w jego kampanię wyborczą. To niezbyt dobrze dla wizerunku telewizji – mówi „Rz" dziennikarz TVP.

W telewizji za spoty promujące abonament odpowiada biuro marketingu. Podlega Bogusławowi Piwowarowi, członkowi zarządu TVP kojarzonemu z lewicą, wieloletniemu wiceprezesowi BCC. – Nic nie wiem na temat ewentualnego zaangażowania pana Goliszewskiego w politykę – mówi „Rz" Piwowar. Podkreśla, że spoty widział, ale nie on o nich decydował.

– Pan Goliszewski jako lider swego środowiska zaangażował się w promocję płacenia abonamentu i dlatego został zaproszony do wystąpienia w spocie – tłumaczy Joanna Stempień-Rogalińska, rzeczniczka TVP.

Jak informuje TVP, każda z osób biorących udział w spotach apeluje do innej grupy odbiorców: Goliszewski – przedsiębiorców, Kraśko – widzów nastawionych na informacje, a Torbicka – widzów ceniących programy kulturalne (prowadzi „Kocham kino"). Każdy ze spotów będzie się kończył hasłem: „Abonament, to się opłaca". Wszystkie osoby wystąpiły w nich społecznie. Spoty są częścią większej kampanii informacyjnej promującej opłacanie abonamentu. Będą emitowane do końca lipca.

Goliszewski w imieniu BCC podpisał 13 czerwca porozumienie z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji w sprawie popularyzacji opłat abonamentowych. Podpisały je także m.in. Krajowa Izba Gospodarcza, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Związek Rzemiosła Polskiego.

Organizacje pracodawców zadeklarowały, że będą zachęcały swych członków i pracowników do rejestracji posiadanych odbiorników rtv i do wnoszenia opłat abonamentowych za ich używanie.

– Popieramy wszelkie działania na rzecz promowania płacenia abonamentu, także wśród przedsiębiorców – mówi Katarzyna Twardowska, rzeczniczka KRRiT. – Ale jeśli chodzi o spoty telewizyjne, Krajowa Rada nie ma nic wspólnego z ich produkcją ani z doborem osób, które w nich występują.

– Zgodziłem się na występ w tych spotach, po spotkaniu z przewodniczącym KRRiT i zarządem telewizji, na którym wspólnie zastanawialiśmy się, jak sprawić, aby więcej osób, w tym przedsiębiorców, abonament płaciło. I żeby telewizja nie zasłaniała się więcej tym, iż nie ma pieniędzy na realizację misji – mówi „Rz" Marek Goliszewski. I zapewnia: – Nie mam zamiaru dziś kandydować do Senatu. Myślę, że są lepsi ode mnie.

W ubiegłym roku wpływy z abonamentu wyniosły 552,3 mln (spadek w porównaniu z 2009 r. o 11,3 proc.), podczas gdy np. w 2003 r. było to ponad 900 mln. Prognozy na 2012 r. są pesymistyczne – 400 mln zł. Jednak jak informuje KRRiT, tendencja spadkowa została zatrzymana. W okresie styczeń – kwiecień opłaty abonamentowe wzrosły o 10 proc.

W spotach emitowanych na antenie telewizji publicznej od wczoraj do uiszczania opłat abonamentowych namawiają prezenterzy TVP Piotr Kraśko i Grażyna Torbicka oraz prezes Business Centre Club Marek Goliszewski.

To ostatnie nazwisko wzbudziło zdziwienie pracowników telewizji. Dlaczego? Goliszewski kilka dni temu wystąpił na konferencji inaugurującej ruch społeczny Obywatele do Senatu, który zamierza wystawić własnych kandydatów w wyborach do Senatu. Rafał Dutkiewicz, prezydent Wrocławia, jeden z pomysłodawców ruchu, wprost oświadczył, że „z przyjemnością widziałby na liście" Goliszewskiego.

Pozostało 83% artykułu
Kraj
Były dyrektor Muzeum Historii Polski nagrodzony
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kraj
Podcast Pałac Prezydencki: "Prezydenta wybierze internet". Rozmowa z szefem sztabu Mentzena
Kraj
Gala Nagrody „Rzeczpospolitej” im. J. Giedroycia w Pałacu Rzeczpospolitej
Kraj
Strategie ochrony rynku w obliczu globalnych wydarzeń – zapraszamy na webinar!
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kraj
Podcast „Pałac Prezydencki”: Co zdefiniuje kampanię prezydencką? Nie tylko bezpieczeństwo