Zastąpiła na tym stanowisku Grzegorza Hajdarowicza, który będzie przewodniczącym rady nadzorczej GBC.
- Dołączam do zespołu w momencie głębokiej zmiany. Wierzę, że wspólnie odniesiemy sukces rynkowy. Mamy silne tytuły, świetnych dziennikarzy i dobry punkt startu. Będziemy rozwijać wydawnictwo w segmencie Wydarzenia/Gospodarka/Prawo, a także zwiększać naszą obecność w online i e-wydaniach – mówi Beata Mońka.
Z mediami od ponad 19 lat. Z wykształcenia jest ekonomistką, skończyła Szkołę Główną Handlową w Warszawie oraz Wydział Handlu Zagranicznego oraz Swinburne University of Technology – Business Faculty w Melbourne.
– Od początku powtarzałem, że będziemy starali się budować kompetencje, które pozwolą na wykorzystywanie zasobów tworzonych przez naszych dziennikarzy na nowych polach eksploatacji, w Internecie, z większym wykorzystaniem multimediów. Dlatego bardzo mnie cieszy, że Pani Beata Mońka, mająca duże doświadczenie w mediach elektronicznych zdecydowała się wzmocnić nasz zespół – powiedział Grzegorz Hajdarowicz.
Beata Mońka karierę zawodową zaczęła w agencji reklamowej Young&Rubicam w Melbourne, w Australii. Potem, już w Polsce, pracowała w grupie mediowej Omnicom i WPP oraz w wydawnictwie Axel Springer. Potem zarządzała grupą komunikacyjną Young&Rubicam Brands z holdingu WPP. Była też prezes spółki Canal+ Cyfrowy (operator platformy Cyfra+). Z firmą była związana do czasu transakcji pomiędzy Grupą Canal+, ITI i Grupą TVN.