UOKiK: kantory Interchange i Money Exchange wprowadzały w błąd

UOKiK zakwestionował sposób prezentacji kursów kupna i sprzedaży walut przez kantory Interchange i Money Exchange. Przedsiębiorcy musieli zmienić tablice z kursami, a Interchange otrzymał ponad 1,2 mln zł kary.

Aktualizacja: 09.03.2018 10:58 Publikacja: 09.03.2018 09:26

UOKiK: kantory Interchange i Money Exchange wprowadzały w błąd

Foto: Fotorzepa/Roman Bosiacki

dgk

Wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wzbudził sposób prezentacji kursów walut na tablicach kantorów należących do sieci „Interchange". Urząd wszczął postępowania pod koniec 2016 r. na podstawie  zawiadomienia Narodowego Banku Polskiego. Były też skargi bezpośrednio od konsumentów, m.in. zagranicznych turystów, którzy zostali wprowadzeni w błąd co do wysokości kursów walut.

W Polsce działa prawie 5 tys. kantorów. Na tablicach zwyczajowo prezentują w kolumnie lewej kurs skupu waluty, a w prawej kurs sprzedaży. Tablice w kantorach prowadzonych przez Interchange Polska i Money Exchange Poland (działają w ramach jednej sieci „Interchange") miały odwrotną kolejność, dlatego wielu klientów myślało, że wymieniają walutę na złotówki po wyższym kursie, prezentowanym po lewej stronie tablicy. Tymczasem różnica w stosunku do innych kantorów sięgała nawet 30 proc. Przykładowo, konsumenci za 100 euro otrzymywali ok. 300 zł, zamiast ok. 400 zł.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Subskrybuj
gazeta
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura 2025: język polski. Odpowiedzi i arkusze CKE
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura 2025: matematyka - poziom podstawowy. Odpowiedzi
Zawody prawnicze
Stowarzyszenia prawnicze chcą odwołania Adama Bodnara. Wnioskują do prezydenta
ZUS
Obniżki składki zdrowotnej na razie nie będzie. Niektóre firmy zapłacą więcej
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura i egzamin ósmoklasisty 2025 z "Rzeczpospolitą" i WSiP
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku