Reklama
Rozwiń

Reklamacja a odstąpienie od umowy w razie braku naprawy

Polski konsument kupił za pośrednictwem internetu od niemieckiego przedsiębiorcy rower o wartości 15 299 zł.

Aktualizacja: 20.05.2018 14:57 Publikacja: 19.05.2018 19:35

Reklamacja a odstąpienie od umowy w razie braku naprawy

Foto: Adobe Stock

Po pół roku użytkowania zgłosił sprzedawcy pękniecie jednego z elementów (rury podsiadłowej). Przedsiębiorca pozytywnie rozpatrzył skargę konsumenta wymieniając część na nową. Sytuacja powtórzyła się jeszcze dwukrotnie. Przy trzecim zgłoszeniu przedsiębiorca poinformował konsumenta, że nie posiada już elementu w danym kolorze i może zaproponować inny odcień.

Konsument nie zgodził się na ofertę sprzedawcy, dlatego postanowił odstąpić od umowy. W odpowiedzi niemiecki przedsiębiorca zaproponował zwrot pomniejszony o 20% ceny (3 200 zł), argumentując to kosztami użytkowania roweru przez 1,5 roku. Konsument odrzucił propozycję sprzedawcy i zgłosił sprawę do ECK Polska, które we współpracy z ECK Niemcy pomogło mu uzyskać zwrot pełnej kwoty (15 299 zł)

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W sądzie i w urzędzie
Nowa funkcja w mObywatelu. Przyda się na starość
Praca, Emerytury i renty
Prawdziwy szał na świadczenie dla seniorów
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
Edukacja i wychowanie
Jakie są najlepsze uczelnie w Polsce? Opublikowano ranking Perspektywy 2025
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców