Reklama

Reklamacja a odstąpienie od umowy w razie braku naprawy

Polski konsument kupił za pośrednictwem internetu od niemieckiego przedsiębiorcy rower o wartości 15 299 zł.

Aktualizacja: 20.05.2018 14:57 Publikacja: 19.05.2018 19:35

Reklamacja a odstąpienie od umowy w razie braku naprawy

Foto: Adobe Stock

Po pół roku użytkowania zgłosił sprzedawcy pękniecie jednego z elementów (rury podsiadłowej). Przedsiębiorca pozytywnie rozpatrzył skargę konsumenta wymieniając część na nową. Sytuacja powtórzyła się jeszcze dwukrotnie. Przy trzecim zgłoszeniu przedsiębiorca poinformował konsumenta, że nie posiada już elementu w danym kolorze i może zaproponować inny odcień.

Konsument nie zgodził się na ofertę sprzedawcy, dlatego postanowił odstąpić od umowy. W odpowiedzi niemiecki przedsiębiorca zaproponował zwrot pomniejszony o 20% ceny (3 200 zł), argumentując to kosztami użytkowania roweru przez 1,5 roku. Konsument odrzucił propozycję sprzedawcy i zgłosił sprawę do ECK Polska, które we współpracy z ECK Niemcy pomogło mu uzyskać zwrot pełnej kwoty (15 299 zł)

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Sądy i trybunały
Plan ministra Żurka na reaktywację KRS. Konstytucjonalista: nielegalne działanie
Nieruchomości
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok ws. zasiedzenia służebności przesyłu
Dobra osobiste
Tekst Onetu o Grand Hotelu. Są szczegóły procesu Karola Nawrockiego przeciwko portalowi
Prawo w Polsce
Karol Nawrocki chce zmienić ustrój. Są nieoficjalne informacje o nowej konstytucji
Podatki
Od anonimowych donejtów trzeba płacić podatek. Fiskus bez litości dla streamerów
Reklama
Reklama