Reklama

Jak się ubiegać o odszkodowanie i zadośćuczynienie za nieudany urlop

Prof. Hanna Zawistowska z Katedry Turystyki SGH: Niezgłoszenie uwag dotyczących jakości usług podczas wycieczki może skutkować brakiem możliwości złożenia reklamacji po powrocie.

Aktualizacja: 27.12.2019 11:09 Publikacja: 27.12.2019 07:05

Jak się ubiegać o odszkodowanie i zadośćuczynienie za nieudany urlop

Foto: 123RF

Zgodnie z prawem podróżny powinien zawiadomić organizatora w trakcie wyjazdu o niezgodności świadczonych usług z umową, czyli na przykład o tym, że hotel jest dalej od stoku, niż przewidywała to oferta. Co w takim wypadku powinno zrobić biuro podróży?

Jego obowiązkiem jest usunięcie niezgodności (np. zmiana hotelu) w rozsądnym terminie, czyli terminie adekwatnym do realnej możliwości załatwienia sprawy. Termin wyznacza podróżny. W przypadku nieusunięcia niezgodności w wyznaczonym czasie turysta może dokonać tego sam i wystąpić do organizatora o zwrot poniesionych wydatków. W dwóch przypadkach turysta nie ma obowiązku wyznaczenia takiego terminu, tj. jeśli organizator odmówi usunięcia niezgodności lub z okoliczności wynika, że niezgodność nie może być usunięta, np. nie ma hotelu spełniającego warunki określone w umowie.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Prawo w Polsce
Koniec abonamentu RTV. Są założenia nowej ustawy medialnej
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Prawo karne
„Wielki Bu” chce azylu w Niemczech. Jego adwokat mówi o rozgrywkach politycznych
Dane osobowe
Chciał usunięcia danych z policyjnego rejestru, by dostać pracę. Wyrok NSA
Sądy i trybunały
Plan Waldemara Żurka. Czy do Krajowej Rady Sądownictwa trafią tzw. neosędziowie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nieruchomości
Kiedy można domagać się drogi koniecznej? Ważny wyrok Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama