Reklama

Jak się ubiegać o odszkodowanie i zadośćuczynienie za nieudany urlop

Prof. Hanna Zawistowska z Katedry Turystyki SGH: Niezgłoszenie uwag dotyczących jakości usług podczas wycieczki może skutkować brakiem możliwości złożenia reklamacji po powrocie.

Aktualizacja: 27.12.2019 11:09 Publikacja: 27.12.2019 07:05

Jak się ubiegać o odszkodowanie i zadośćuczynienie za nieudany urlop

Foto: 123RF

Zgodnie z prawem podróżny powinien zawiadomić organizatora w trakcie wyjazdu o niezgodności świadczonych usług z umową, czyli na przykład o tym, że hotel jest dalej od stoku, niż przewidywała to oferta. Co w takim wypadku powinno zrobić biuro podróży?

Jego obowiązkiem jest usunięcie niezgodności (np. zmiana hotelu) w rozsądnym terminie, czyli terminie adekwatnym do realnej możliwości załatwienia sprawy. Termin wyznacza podróżny. W przypadku nieusunięcia niezgodności w wyznaczonym czasie turysta może dokonać tego sam i wystąpić do organizatora o zwrot poniesionych wydatków. W dwóch przypadkach turysta nie ma obowiązku wyznaczenia takiego terminu, tj. jeśli organizator odmówi usunięcia niezgodności lub z okoliczności wynika, że niezgodność nie może być usunięta, np. nie ma hotelu spełniającego warunki określone w umowie.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Praca, Emerytury i renty
Szef opublikował zdjęcie „chorej” pracownicy na weselu. Ekspert: „Nie zastanowił się”
Prawo rodzinne
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok dla konkubentów. Muszą się rozliczyć jak po rozwodzie
Podatki
Inspektor pracy zamieni samozatrudnienie na etat - co wtedy z PIT, VAT i ZUS?
Zawody prawnicze
Deregulowanie po kawałku, czyli zmiany w e-licytacjach komorniczych
Sądy i trybunały
Minister Waldemar Żurek nie posłuchał kolegiów. Są kolejne dymisje w sądach
Reklama
Reklama