Pan Józef zamówił w sklepie internetowym sprzęt RTV, jednak na stronie wybrał opcję – odbiór osobisty w oddziale firmy - pod wskazanym adresem. Transakcja została zapisana w systemie sklepu a obsługa potwierdziła przyjęcie zamówienia.
Mężczyzna umówił się, iż odbiór sprzętu i zapłata nastąpi dwa dni później. W międzyczasie przeglądał oferty innych sklepów i znalazł w jednym z nich korzystniejszą. Zadzwonił do sklepu, gdzie wcześniej złożył zamówienie i poinformował, że rezygnuje z zakupu.
Sprzedawca jednak nie chciał słyszeć o rezygnacji i kazał mu stawić się w sklepie po odbiór sprzętu i zapłatę. Konsument przygotował oświadczenie, iż odstępuje od umowy zakupu towaru na odległośc, które zamierzał doręczyć sprzedawcy osobiście.
Sprzedawca poinformował go, iż odbiór sprzętu i zapłata za niego ma zostać dokonana w siedzibie przedsiębiorstwa - zatem nie podstaw do odstąpienia od umowy na odległość.
Co powinien zrobić Pan Józef?