Reklama

Telewizja nie może ukrywać reklamy

Przewodniczący KRRiT nałożył karę w wysokości 60 000 zł. na spółkę ITI Neovision, nadawcę programu Domo+, 30 grudnia 2015 r. karę w wysokości 60 000 zł na Telewizję Polską nadawcę programu TVP2, za emisję ukrytych przekazów handlowych.

Aktualizacja: 10.01.2016 07:18 Publikacja: 10.01.2016 06:00

Telewizja nie może ukrywać reklamy

Foto: 123rf

Przeprowadzona przez KRRiT analiza programu Domo+ wyemitowanego 11 stycznia 2015 r. w godz. 7.00 – 20.00 oraz ewidencji audycji wykazała naruszenie art. 16c pkt 1 ustawy o radiofonii i telewizji.

W analizowanych materiałach pojawiły się nieoznaczone w żaden sposób przekazy handlowe, które promowały konkretne produkty i wyczerpywały znamiona ukrytego przekazu handlowego. Oglądający je widz mógł odnieść wrażenie, że przekazy te są informacją o towarach i usługach, przekazywaną przez nadawcę, a nie materiałem promocyjnym.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Sądy i trybunały
Plan ministra Żurka na reaktywację KRS. Konstytucjonalista: nielegalne działanie
Prawo w Polsce
Czy można zagrodzić jezioro? Wody Polskie wyjaśniają
Prawo dla Ciebie
Zamieszanie z hybrydowym manicure. Klienci zestresowani. Eksperci wyjaśniają
Spadki i darowizny
Kiedy dokładnie należy otworzyć testament i kto powinien to zrobić?
Prawo w Polsce
Dwa projekty ustaw u prezydenta Karola Nawrockiego. Chodzi o płacenie gotówką
Reklama
Reklama