Telewizja nie może ukrywać reklamy

Przewodniczący KRRiT nałożył karę w wysokości 60 000 zł. na spółkę ITI Neovision, nadawcę programu Domo+, 30 grudnia 2015 r. karę w wysokości 60 000 zł na Telewizję Polską nadawcę programu TVP2, za emisję ukrytych przekazów handlowych.

Aktualizacja: 10.01.2016 07:18 Publikacja: 10.01.2016 06:00

Telewizja nie może ukrywać reklamy

Foto: 123rf

Przeprowadzona przez KRRiT analiza programu Domo+ wyemitowanego 11 stycznia 2015 r. w godz. 7.00 – 20.00 oraz ewidencji audycji wykazała naruszenie art. 16c pkt 1 ustawy o radiofonii i telewizji.

W analizowanych materiałach pojawiły się nieoznaczone w żaden sposób przekazy handlowe, które promowały konkretne produkty i wyczerpywały znamiona ukrytego przekazu handlowego. Oglądający je widz mógł odnieść wrażenie, że przekazy te są informacją o towarach i usługach, przekazywaną przez nadawcę, a nie materiałem promocyjnym.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Matura i egzamin ósmoklasisty
Egzamin 8-klasisty: język polski. Odpowiedzi eksperta WSiP
Prawo rodzinne
Rozwód tam, gdzie ślub. Szybciej, bliżej domu i niedrogo
Nieruchomości
Czy dziecko może dostać grunt obciążony służebnością? Wyrok SN
Prawo w Polsce
Jak zmienić miejsce głosowania w wyborach prezydenckich 2025?
Prawo drogowe
Ważny wyrok dla kierowców i rowerzystów. Chodzi o pierwszeństwo