Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 24.08.2025 21:22 Publikacja: 23.10.2023 17:22
Foto: lekarz reklama
Zdaniem Izby zakaz powinien dotyczyć także materiałów reklamujących m.in. kosmetyki, środki specjalnego przeznaczenia żywieniowego, ale także innych produktów oraz usług, które nie są związane z działalnością medyczną. Zdaniem NIL udział lekarzy bądź osób odgrywających ich rolę jest nieetyczny.
Izba podkreśliła w swoim stanowisku, że wykorzystanie w reklamach zaufania społecznego jakim darzone są osoby pełniące funkcje lekarzy może wpływać na decyzje zakupowe wielu obywateli. Jednocześnie udział w takim przedsięwzięciu może uderzyć w autorytet zawodu. W oświadczeniu podkreślono, że zgodnie z Kodeksem Etyki Lekarskiej, lekarze "nie mogą narzucać swoich usług chorym lub pozyski pozyskiwać pacjentów w sposób niezgodny z zasadami etyki i deontologii lekarskiej oraz lojalności wobec kolegów", a więc zakaz nieuczciwej reklamy nie powinien dotyczyć jedynie produktów okołomedycznych i kosmetycznych, ale także własnych usług wykonywanych przez lekarzy.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Zmiany w ortografii, choć wydają się czymś odległym i akademickim, dotyczą w praktyce milionów uczniów, nauczyci...
Spółka żądająca zasiedzenia służebności zakopanej instalacji musi wykazać, że właściciel działki mógł zaobserwow...
Użycie sztucznej inteligencji nie jest wystarczającą weryfikacją faktów. Za publiczne oczernianie grożą konsekwe...
W czwartek prezydent Karol Nawrocki ogłosił podpisanie 21 ustaw. Jednocześnie zdecydował o zawetowaniu tzw. usta...
Centralna Komisja Egzaminacyjna ogłosiła pełny harmonogram egzaminów w roku szkolnym 2025/2026. Znamy terminy za...
Coraz więcej firm świadomie inwestuje w jakość, nie tylko swoich produktów i usług, ale też w standardy współpracy z partnerami biznesowymi. Rośnie rola banków, które nie tylko dostarczają finansowanie, ale zapewniają również kompleksowe wsparcie operacyjne.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas