Reklama

Opóźniony samolot: bez odszkodowania, ale z noclegiem i posiłkiem

Awaria systemu naprowadzania samolotu na lotnisku to nadzwyczajne okoliczności, za które przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności. Pasażerom opóźnionego lotu nie przysługuje odszkodowanie, ale przewoźnik musi zapewnić im nocleg i posiłki.

Publikacja: 03.07.2023 13:15

Opóźniony samolot: bez odszkodowania, ale z noclegiem i posiłkiem

Foto: Adobe Stock

Rodzina tuż przed końcem wakacji w Grecji dostała SMS z informacją, że ich lot został przełożony na następny dzień. Turyści byli jeszcze w hotelu, więc wykupili kolejny nocleg. Po powrocie z wakacji wystąpili do przewoźnika o odszkodowanie za opóźniony lot na podstawie unijnych przepisów i zwrot kosztów noclegu. Linie odmówiły. Argumentowały, że opóźnienie wynikało niezawinionych przez nie nadzwyczajnych okoliczności. Lądowanie miało nastąpić już po zachodzie słońca, w sytuacji gdy nie działał system PAPI. To system świateł umieszczony na lotnisku. Pilot przełożył więc lot na następny dzień. Przewoźnik obecnym na lotnisku pasażerom zapewniał nocleg w hotelu. Zwrot kosztów noclegu w innym obiekcie uznał więc a nieuzasadniony. Podróżni powinni przyjechać na lotnisko, aby skorzystać z opieki przewoźnika.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Prawo rodzinne
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok dla konkubentów. Muszą się rozliczyć jak po rozwodzie
Prawo karne
Wypadek na A1. Nagły zwrot w procesie Sebastiana M.
Prawo pracy
Prawnik ostrzega: nadchodzi rewolucja w traktowaniu samozatrudnionych
Zawody prawnicze
Rząd zdecydował: nowa grupa zawodowa otrzyma przywilej noszenia togi
Sądy i trybunały
Rzecznik dyscyplinarny sędziów „na uchodźstwie”. Jak minister chce ominąć ustawę
Reklama
Reklama