Reklama
Rozwiń

Wydawcy dwóch największych polskich portali z zarzutami za ukryte reklamy

Ringier Axel Springer Polska i Wirtualna Polska Media dostały czerwoną kartkę od Prezesa UOKiK i mogą ponieść karę w wysokości do 10 proc. obrotu. Chodzi o niewłaściwe oznaczanie treści reklamowych w prowadzonych przez te spółki internetowych serwisach opiniotwórczych. Pod lupą UOKiK są jeszcze Agora i Grupa Interia.pl.

Publikacja: 21.12.2022 13:03

Wydawcy dwóch największych polskich portali z zarzutami za ukryte reklamy

Foto: Adobe Stock

dgk

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygląda się od czerwca portalom i ich serwisom w mediach społecznościowych sprawdzając, czy treści reklamowe są prawidłowo oznaczane. Materiały, które na pierwszy rzut oka wyglądają jak treści redakcyjne, często są tworzone we współpracy z reklamodawcami lub na ich zlecenie. Tymczasem, zgodnie z prawem powinny być oznaczone w odpowiedni sposób, aby konsumenci nie mieli wątpliwości, że mają do czynienia z reklamą.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Spadki i darowizny
Jak długo można żądać zachowku? Prawo jasno wskazuje termin przedawnienia
Praca, Emerytury i renty
Bogdan Święczkowski interweniuje u prezesa ZUS. „Problem dotyczy tysięcy osób"
Zawody prawnicze
„Sądy przekazały sprawy radcom”. Dziekan ORA o skutkach protestu adwokatów
Konsumenci
Tysiąc frankowiczów wygrywa z mBankiem. Prawomocny wyrok w głośnej sprawie
W sądzie i w urzędzie
Od 1 lipca nowości w aplikacji mObywatel. Oto, jakie usługi wprowadzono