Reklama

Wydawcy dwóch największych polskich portali z zarzutami za ukryte reklamy

Ringier Axel Springer Polska i Wirtualna Polska Media dostały czerwoną kartkę od Prezesa UOKiK i mogą ponieść karę w wysokości do 10 proc. obrotu. Chodzi o niewłaściwe oznaczanie treści reklamowych w prowadzonych przez te spółki internetowych serwisach opiniotwórczych. Pod lupą UOKiK są jeszcze Agora i Grupa Interia.pl.

Publikacja: 21.12.2022 13:03

Wydawcy dwóch największych polskich portali z zarzutami za ukryte reklamy

Foto: Adobe Stock

dgk

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygląda się od czerwca portalom i ich serwisom w mediach społecznościowych sprawdzając, czy treści reklamowe są prawidłowo oznaczane. Materiały, które na pierwszy rzut oka wyglądają jak treści redakcyjne, często są tworzone we współpracy z reklamodawcami lub na ich zlecenie. Tymczasem, zgodnie z prawem powinny być oznaczone w odpowiedni sposób, aby konsumenci nie mieli wątpliwości, że mają do czynienia z reklamą.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
W sądzie i w urzędzie
Nowa usługa w aplikacji mObywatel. Pięć razy w miesiącu za darmo
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Sądy i trybunały
Stracą sędziowskie togi i stan spoczynku. Plan PiS na sądownictwo po wyborach
W sądzie i w urzędzie
Jak długo trzeba spodziewać się wizyty komornika? Sąd Najwyższy rozstrzygnął
Prawo karne
„Dom zły” w Czernikach. Kazirodca usłyszał pierwszy wyrok
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Dane osobowe
Słona kara za wyciek danych jednej osoby. Ważny wyrok NSA
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama