Korzystając z letnich wyprzedaży Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów radzi, aby upewnić się, czy napisy „10 proc.", „SALE", „70 proc." odnoszą się do całego asortymentu, czy jedynie do części towaru. Zdarza się, że „promocja" to hasło pułapka, a 70 proc. obniżką objęta jest niewielka część asortymentu.
Cena cenie nierówna
Jeśli cena na metce jest niższa niż na paragonie, klient ma prawo zakupu po cenie widniejącej na metce. Sprzedawca w sklepie stacjonarnym nie może odmówić sprzedaży, tłumacząc się np. pomyłką pracownika.
Niezmierzony zakup
Zgodnie z prawem, sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia towaru, który nie ma wad. Zależy to od jego dobrej woli. Gdy się zgadza, sam określa warunki – może np. zamiast pieniędzy wręczyć bon na zakupy w tej samej sieci handlowej.
Reklamacja
Sprzedawca nie może odmówić przyjęcia reklamacji rzeczy przecenionej. Jeżeli zakupiony produkt ma wadę, można w ciągu 2 lat złożyć reklamację – najlepiej na piśmie. Można także żądać naprawy towaru, wymiany na nowy, obniżenia ceny lub zwrotu pieniędzy, jeżeli wada jest istotna. W ciągu 14 dni przedsiębiorca musi rozpatrzyć reklamację. W przypadku niedotrzymania tego terminu uznaje się, że uwzględnił żądania.
Podstawą dowód zakupu
Dowód zakupu jest konieczny do zgłoszenia reklamacji. Najprostszym jest paragon, który klient powinien dostać od każdego sprzedawcy. Ponadto – dowodem zakupu może być też potwierdzenie płatności kartą, wyciąg z konta, faktura, a nawet zeznania osób, które towarzyszyły tobie podczas zakupów.