Nie będzie reklam przy nieprawdziwych tekstach

Facebook i Google chcą walczyć z fałszywymi informacjami, odcinając je od źródła dochodów. Muszą jednak uważać, by nie naruszyć wolności słowa.

Aktualizacja: 30.11.2016 20:06 Publikacja: 30.11.2016 16:13

Nie będzie reklam przy nieprawdziwych tekstach

Foto: 123RF

Pod wpływem krytyki Google i Facebook zmieniły regulaminy swoich usług. Przy tekstach celowo wprowadzających w błąd nie będą wyświetlać reklam. Przed wyborami w USA w sieci pojawiało się bowiem wiele tekstów „informacyjnych", które okazywały się nieprawdziwe. Wielu komentatorów uznało, że mogły wpłynąć na wynik wyborów, a za ich rozpowszechnianie częściowo odpowiadają giganci cyfrowi. A większość takich treści tworzona była dla zysku – sensacyjne tytuły nabijały ilość odsłon, co przekładało się na wpływy z reklam. Pomysł odcięcia ich od pieniędzy wydaje się więc dobry, ale rodzi inne problemy.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W sądzie i w urzędzie
Nowa funkcja w mObywatelu. Przyda się na starość
Prawo drogowe
Trudniej będzie zdać egzamin na prawo jazdy. Wchodzi w życie "prawo Klimczaka"
Praca, Emerytury i renty
Część seniorów dostanie w lipcu dwa przelewy. Zasady wypłaty renty wdowiej
Edukacja i wychowanie
Jakie są najlepsze uczelnie w Polsce? Opublikowano ranking Perspektywy 2025
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców