Najpóźniej w ciągu miesiąca abonent powinien otrzymać pisemne potwierdzenie zmian ustalonych w rozmowie telefonicznej z przedstawicielem firmy telekomunikacyjnej. W praktyce powinien on podczas rozmowy z abonentem ustalić termin dostarczenia pisemnego potwierdzenia. Trzeba go liczyć od dnia odbycia rozmowy telefonicznej i nie może przekroczyć miesiąca. Jeśli dostarczone przez operatora zapisy różnią się od tego, co zostało zamówione, albo nawet są one takie same, tyle że np. abonent się rozmyślił, może on w ciągu dziesięciu dni od otrzymania pisemnego potwierdzenia odstąpić od zmiany umowy bez podawania przyczyn. Wystarczy, że w odpowiednim czasie wyśle oświadczenie do dostawcy usług.

30 dni ma firma telekomunikacyjna, aby odpowiedzieć na reklamację złożoną przez abonenta

Jeśli jednak dostawca rozpoczął już – za zgodą abonenta – świadczenie usług przewidzianych w zmienionej przez telefon umowie, może się okazać, że nie  da się od niej odstąpić.

Może się również zdarzyć, że abonent ma do nowych, zmienionych warunków jedynie drobne zastrzeżenia. Nie stoi to na przeszkodzie, aby umowę zaakceptować. Aby jednak warunki umowy zostały dokładnie dostosowane do jego życzeń, powinien złożyć reklamację z żądaniem zmiany. Jeśli w ciągu 30 dni nie otrzyma odpowiedzi na reklamację, oznacza to, że dostawca usług telekomunikacyjnych ją uznaje.

Jeśli jednak dojdzie do postępowania reklamacyjnego i nie będzie ono przebiegało po myśli abonenta, albo gdy dojdzie do jakiegokolwiek sporu z dostawcą, abonentowi przyda się z pewnością dowód z nagrania rozmowy telefonicznej. Jego zdobycie nie powinno być dla niego trudne, ponieważ każda rozmowa dotycząca zmiany warunków umowy pomiędzy abonentem a konsultantem operatora telekomunikacyjnego musi być nagrywana. Co więcej, jej zapis powinien być przez firmę przechowywany co najmniej przez 12 miesięcy.