Jak zareklamować licznik prądu

Zawsze można zlecić laboratoryjne badanie licznika. Jeżeli okaże się, że był sprawny koszty pokrywa konsument, natomiast gdy zostanie stwierdzona jego wadliwość za badanie płaci przedsiębiorstwo energetyczne.

Publikacja: 12.03.2013 15:51

Pewnej właścicielce domu jednorodzinnego pracownicy firmy energetycznej wymienili licznik prądu. Okazało się, że jego stan po kilkunastu dniach wskazał kolosalne zużycie jak na przeciętne czteroosobowe gospodarstwo domowe. Niedługo później przyszła również wysoka faktura za prąd.

Właścicielka nie orientuje się jak podważyć odczyt. Przedsiębiorstwo sugeruje, że wpływ na wskazania licznika mają warunki atmosferyczne lub ingerencja odbiorcy.

Odbiorca powinien złożyć formalną reklamację podważając kwotę faktury na piśmie,za zwrotnym potwierdzeniem odbioru i zachować kopię reklamacji rachunku. Przedsiębiorstwo energetyczne ma na odpowiedź 14 dni, chyba że inny termin wskazany jest w umowie o dostarczaniu energii (par 42 pkt 8 rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego).

W reklamacji można zlecić laboratoryjne badanie licznika, jednak należy liczyć się z kosztami. Jeżeli okaże się, że urządzenie było sprawne odbiorca będzie musiał pokryć koszty tego badania. Natomiast gdy zostanie stwierdzona jego wadliwość za ekspertyzę płaci przedsiębiorstwo energetyczne.

Badanie muszą zostać wykonane nie później niż w ciągu 14 dni. Natomiast w ciągu następnych 30 dni od dnia otrzymania wyniku badania laboratoryjnego, można zlecić wykonanie dodatkowej ekspertyzy. Tutaj już koszty pokrywa odbiorca energii (par 43 rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego).

Należy wspomnieć, że przepisy prawa energetycznego nie zwalniają odbiorcę energii z płatności nawet w okresie kiedy rozpatrywana jest reklamacja. W przypadku wyjątkowo wysokich rachunków nierzadko istnieje możliwość rozłożenia płatności na raty, taki wniosek można złożyć do operatora energetycznego.

W przypadku jakichkolwiek problemów można zwrócić się o interwencję do jednego z klubów Federacji Konsumentów, która może podjąć mediację. Problem można przedstawić również w Punkcie Informacyjnym dla Odbiorców Paliw i Energii Urzędu Regulacji Energetyki , gdzie jest szansa na poradę radę i pomoc w wyjaśnieniu swojej indywidualnej sprawy.

Pewnej właścicielce domu jednorodzinnego pracownicy firmy energetycznej wymienili licznik prądu. Okazało się, że jego stan po kilkunastu dniach wskazał kolosalne zużycie jak na przeciętne czteroosobowe gospodarstwo domowe. Niedługo później przyszła również wysoka faktura za prąd.

Właścicielka nie orientuje się jak podważyć odczyt. Przedsiębiorstwo sugeruje, że wpływ na wskazania licznika mają warunki atmosferyczne lub ingerencja odbiorcy.

Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów