Od 25 grudnia 2014 r. z dziesięciu do 14 dni zostanie wydłużony termin na odstąpienie od umowy przy zakupach dokonywanych przez internet czy telefon. Ponadto jeżeli przedsiębiorca nie poinformuje klientów o przysługującym im prawie do odstąpienia, to będą mieć oni rok na zwrot zakupu i odzyskanie pieniędzy. Dziś mają tylko trzy miesiące. Zmiany korzystne dla kupujących w sieci wprowadza ustawa o prawach konsumenta.
Konsument poinformowany
Sprzedawca ponadto musi poinformować o cechach produktu, o tym, gdzie i jak składać reklamacje, oraz o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów jej rozpatrywania i dochodzenia roszczeń. Klient powinien także poznać zasady dostępu do tych procedur.
Klienci mają też otrzymywać szczegółowe informacje o wszystkich kosztach związanych z zakupami. Chodzi tutaj na przykład o opłaty za dostawę czy ubezpieczenie przesyłki.
– Gdy sprzedawca nie poinformuje o dodatkowych kosztach, konsument nie będzie zobowiązany do ich ponoszenia – wyjaśnia Tomasz Konieczny, radca prawny z Konieczny, Grzybowski, Polak Kancelaria Prawna.
Dziś wymagania są podobne. Nowe przepisy zawierają jednak pewne różnice.