Czy jeśli jesteśmy niezadowoleni z usługi fryzjerskiej, to możemy prosić o poprawienie fryzury albo o uczesanie jeszcze raz?
Oczywiście. Wszystko zależy od wcześniejszych ustaleń. Umowa wykonania usługi fryzjerskiej to umowa o dzieło, umowa rezultatu. Umawiamy na określony efekt a fryzjer zobowiązuje się go osiągnąć. Żeby żądać poprawy fryzury czy uczesania od początku muszą być spełnione dwie przesłanki. Trzeba ustalić czego oczekujemy i musi wystąpić wada. Wtedy możemy zażądać poprawki od razu albo można wystosować reklamację po wykonaniu usługi. Najlepiej to zrobić pisemnie, zażądać poprawienia usługi albo zwrotu pieniędzy. Trzeba zadbać o dowód złożenia reklamacji. Możemy iść do konkurencji i wykonać taką usługę. Należy pamiętać o rachunku i zażądać od pierwotnego fryzjera, który źle wykonał usługę zwrotu pieniędzy na zasadzie szkody. Naszą szkodą będzie konieczność skorzystania z usług konkurencji.
Czy taką reklamację łatwo złożyć? Czy to się udaje w praktyce?
Niestety umowy o usługi fryzjerskie są głównie zawierane ustnie.