Szukając sprzedawcy czy usługodawcy, coraz więcej klientów najpierw zagląda do Internetu. Trudno więc się dziwić, że nawet najmniejsi przedsiębiorcy mają ambicje zaistnieć w globalnej sieci.
Jeśli nawet nie po to, aby sprzedawać za jej pośrednictwem swe towary czy usługi, to chociażby po to, żeby umieścić w niej swą wizytówkę. Nawet najprostsza strona internetowa wymaga przeanalizowania jej treści pod kątem przestrzegania przepisów.
[srodtytul]Nie wolno kopiować[/srodtytul]
Podstawową kwestią, o jakiej powinien pamiętać przedsiębiorca, są prawa autorskie. I nie chodzi tu wyłącznie o samą stronę internetową, ale i poszczególne jej elementy. Zdjęcia, rysunki czy nawet drobne elementy graficzne mogą stanowić utwór, a wówczas są chronione.
Uwaga! Osoba tworząca samodzielnie stronę internetową często ulega pokusie, by skopiować z innej witryny grafikę czy tekst po to, aby uatrakcyjnić swój projekt. Pod żadnym pozorem nie wolno tego robić. Grożą za to nie tylko dotkliwe sankcje cywilne, ale i karne.