Polacy chcą krajowych ubrań

Aż 54 proc. Polaków jest w stanie zapłacić wyższą cenę za ubrania wyprodukowane w Polsce.

Publikacja: 21.11.2019 10:58

Polacy chcą krajowych ubrań

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski

Z badania firmy KPMG wynika, że o ile Polacy deklarują patriotyzm zakupowy, to jednak nie są skłonni przesadnie mocno wspierać rodzime marki finansowo. 49 proc. deklaruje, że może zapłacić więcej za produkt polskiej firmy, ale maksymalnie do 10 proc. Kwotę do 20 proc. na korzyść rodzimej produkcji deklaruje już tylko co czwarty, powyżej 20 proc. - tylko 6 proc. badanych.

Ogółem z badania wynika, że ponad 60 proc. Polaków przyznaje, że dokonuje zakupów odzieży, obuwia i dodatków w przemyślany sposób. Blisko 4 na 10 konsumentów deklaruje, że nowy element garderoby kupuje przynajmniej raz w miesiącu, w większości przeznaczając na ten cel nie więcej niż 150 złotych. Systematycznie rośnie popularność zakupów online – już 16 proc. badanych dokonuje wszystkich zakupów odzieży i obuwia w internecie ze względu na oszczędność czasu. Analiza postaw konsumenckich wskazuje także na coraz większą troskę o ochronę środowiska – blisko co trzeci respondent jest skłonny zapłacić więcej za produkt wyprodukowany w ekologiczny sposób – wynika z najnowszego raportu KPMG w Polsce we współpracy z Akademią Biznesu i Prawa Mody Uczelni Łazarskiego.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?