Z badania firmy KPMG wynika, że o ile Polacy deklarują patriotyzm zakupowy, to jednak nie są skłonni przesadnie mocno wspierać rodzime marki finansowo. 49 proc. deklaruje, że może zapłacić więcej za produkt polskiej firmy, ale maksymalnie do 10 proc. Kwotę do 20 proc. na korzyść rodzimej produkcji deklaruje już tylko co czwarty, powyżej 20 proc. - tylko 6 proc. badanych.
Ogółem z badania wynika, że ponad 60 proc. Polaków przyznaje, że dokonuje zakupów odzieży, obuwia i dodatków w przemyślany sposób. Blisko 4 na 10 konsumentów deklaruje, że nowy element garderoby kupuje przynajmniej raz w miesiącu, w większości przeznaczając na ten cel nie więcej niż 150 złotych. Systematycznie rośnie popularność zakupów online – już 16 proc. badanych dokonuje wszystkich zakupów odzieży i obuwia w internecie ze względu na oszczędność czasu. Analiza postaw konsumenckich wskazuje także na coraz większą troskę o ochronę środowiska – blisko co trzeci respondent jest skłonny zapłacić więcej za produkt wyprodukowany w ekologiczny sposób – wynika z najnowszego raportu KPMG w Polsce we współpracy z Akademią Biznesu i Prawa Mody Uczelni Łazarskiego.