Reklama
Rozwiń

Gigantyczne straty polskiej branży targowej

Straty branży targowej w Polsce przekroczyły już 2,2 miliarda złotych. W ciągu ostatnich 15 miesięcy suma przychodów sektora wynosi zero – alarmuje Polska Izba Przemysłu Targowego (PIPT), która zaapelowała do marszałek Sejmu Elżbiety Witek i premiera Mateusza Morawieckiego o przyspieszenie prac nad ustawą pozwalającą wyrównać szkody wynikające z obostrzeń covidowych.

Aktualizacja: 26.06.2021 18:21 Publikacja: 26.06.2021 14:32

Tymczasowy szpital zakaźny w siedzibie Międzynarodowych Targów Poznańskich

Tymczasowy szpital zakaźny w siedzibie Międzynarodowych Targów Poznańskich

Foto: PAP/Jakub Kaczmarczyk

Chodzi o 70-procentową rekompensatę pomniejszoną o otrzymane wcześniej wsparcie w ramach tarcz. Miałaby ona pomóc branży uzyskać płynność finansową, a także odbudować poziom zatrudnienia, drastycznie zredukowany brakiem możliwości organizowania imprez. Sektor zatrudniający ok. 100 tys. osób jeszcze na początku ubiegłego roku musiał pozbyć się blisko 60 proc. pracowników.

- Bez dalszego wsparcia finansowego branża targowa zostanie zdziesiątkowana. A to oznacza utratę przez państwo jednego z najefektywniejszych narządzi odbudowy i rozwoju polskiego biznesu i jego pozycji na rynkach międzynarodowych – ostrzega Beata Kozyra, prezes PIPT. Nie przyznając branży pomocy, rząd skazuje ja na przegraną na bardzo konkurencyjnym międzynarodowym rynku targowym. – Nie jest możliwe, aby firmy w takich warunkach bez pracy i bez przychodów mogły konkurować z silnymi targowymi firmami Europy – dodaje Kozyra.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Handel
Trump przesunął deadline dla ceł na 1 sierpnia
Handel
Cła będą wyższe od zapowiadanych? Donald Trump: Zaczynamy wysyłać listy do krajów
Handel
Popularny japoński napój drożeje. Szykujcie się na coraz droższą matchę
Handel
Ostatnie chwile na wynegocjowanie pokoju w wojnie celnej Donalda Trumpa z Europą
Handel
Mrożonki kupujemy nie tylko w czasie upałów. Lody nie są jedynym hitem