Grupa LPP, największy krajowy detalista odzieżowy prowadzący m.in. sklepy Sinsay i Reserved, skorygowała prognozę przychodów na rok obrotowy 2025-26 o 2 mld zł. Zamiast 25-26 mld zł planuje obecnie wypracowanie do końca stycznia przyszłego roku 23-24 mld zł. Zarząd spółki, któremu przewodzi Marek Piechocki, tłumaczy korektę słabszymi od oczekiwanych wynikami trwającego drugiego kwartału. Szyki firmie popsuć miała pogoda, czyli relatywnie chłodny maj.
Czytaj więcej
O strategii Grupy LPP na lata 2025-2027, ekspansji zagranicznej, planie dla sieci sklepów Sinsay,...
Zimny maj podciął skrzydła LPP
Od pierwszego maja do 10 czerwca przychody grupy urosły względem analogicznego okresu w 2024 r. o 11,5 proc., a w walutach stałych o 13 proc. Apetyty były większe.
Menedżment LPP sygnalizuje, że od 4 czerwca przychody rosły dynamiczniej, ale mimo tego roczną prognozę skorygował.
W prezentacji dla inwestorów widać bowiem także, że wolniej niż zakładano idzie grupie rozbudowa sieci sprzedaży detalicznej. Z tego względu – tłumaczą przedstawiciele spółki – wyprzedawano część towarów przeznaczonych dla nowych sklepów.