Reklama

Kłopotów Pepco ciąg dalszy. Bankrutuje w Niemczech

Sieć dyskontów odzieżowych złożyła wniosek o upadłość swojego niemieckiego oddziału. 64 sklepy w tym kraju będą nadal otwarte, zarząd planuje ich gruntowną restrukturyzację.

Publikacja: 25.07.2025 10:44

Pepco

Pepco

Foto: Fotorzepa, Jakub Czermiński

Sieć dyskontów odzieżowych szturmem podbija polski rynek, na innych nie ma jednak aż takiego powodzenia. Do sądu trafił właśnie wniosek o ogłoszenie upadłości niemieckiego oddziału firmy, która działa tam dopiero od 2022 r. 

Czytaj więcej

Pepco więcej sprzedaje i rusza ze skupem akcji

Pepco i kłopoty w Niemczech

Mimo to zmaga się z rozczarowującymi wynikami, a 64 sklepy Pepco, zwłaszcza w Niemczech Wschodnich, mają wciąż straty. Podczas reorganizacji placówki te pozostaną otwarte i będą przyjmować nowe dostawy. Spółka podkreśla, że celem operacji jest ponowne uruchomienie oddziału i zapewnienie mu rentowności na trudnym rynku. Zatrudnia on 500 osób, obecnie nie są planowane zwolnienia. 

To kolejna upadłość w grupie, w 2023 r. ogłosił ją Steinhoff International, holding będący właścicielem 72 proc. sieci dyskontów Pepco. Spółka ma zostać rozwiązana. W międzyczasie holding, według informacji Bloomberga, przez pięć lat działań ratunkowych wypłacił zewnętrznym doradcom 495 mln dol.

Syndykiem niemieckiego oddziału Pepco będzie Christian Stoffler, który według tamtejszych mediów ma bogate doświadczenie w branży modowej i w handlu detalicznym. Stoffler wierzy w szczęśliwe zakończenie, twierdzi, że koncepcja i asortyment Pepco są sprawdzone i przetestowane przez dwie dekady i okazały się skuteczne. – Widzimy dobre możliwości reorganizacji sieci sklepów w Niemczech, aby mogła prosperować pomimo trudnej sytuacji na niemieckim rynku detalicznym – podał syndyk w oświadczeniu. 

Reklama
Reklama

Jego zdaniem po niezbędnych modyfikacjach sklepy w Niemczech odnajdą swoje miejsce, a najnowszy krok prawny powinien pomóc chronić sieć w najtrudniejszych chwilach, umożliwiając kierownictwu szybkie podjęcie niezbędnych kroków.

Czytaj więcej

Pepco odcina chore i słabsze gałęzie

Ambitne plany w regionie

Trudności w Niemczech stoją w sprzeczności z ogólnym trendem firmy w Europie. Niedawno Pepco ogłosiło dobre wyniki kwartalne. Grupa wypracowała 1,4 mld euro przychodów w III kwartale roku obrotowego 2025, co oznacza wzrost o 2,7 proc. rdr przy stałych kursach walutowych. Nowa grupa, obejmująca marki Pepco i Dealz (bez sprzedanego Poundland), zwiększyła sprzedaż o 7,7 proc. rdr do 1,1 mld euro. Spółka zapowiedziała rozpoczęcie skupu akcji własnych o wartości do 50 mln euro.

Tylko do końca 2025 r. grupa Pepco planuje otwierać nowe sklepy, koncentrując się głównie na marce Pepco oraz na dalszym rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej.


Sieć dyskontów odzieżowych szturmem podbija polski rynek, na innych nie ma jednak aż takiego powodzenia. Do sądu trafił właśnie wniosek o ogłoszenie upadłości niemieckiego oddziału firmy, która działa tam dopiero od 2022 r. 

Pepco i kłopoty w Niemczech

Pozostało jeszcze 89% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Reklama
Handel
Kanadyjski bojkot amerykańskich alkoholi mocnych zadał wyjątkowo bolesny cios USA
Handel
Są nowe dane GUS. Sprzedaż detaliczna poniżej oczekiwań
Handel
Chińczycy kupują coraz mniej zegarków. Swatch liczy straty
Handel
Trump wraca z wysokimi cłami dla Europy. Nie zrobił wrażenia na UE
Handel
Kazachstan zablokował rosyjski import. Paraliż ruchu na granicy z Rosją
Reklama
Reklama