Reklama
Rozwiń

Pepco więcej sprzedaje i rusza ze skupem akcji

Do 22,5 zł rosły notowania Pepco Group na otwarciu czwartkowej sesji w reakcji na wyniki i plany handlowego przedsiębiorstwa, m.in. o skupie akcji własnych.

Publikacja: 11.07.2025 04:50

Pepco

Pepco

Foto: Fotorzepa, Jakub Czermiński

Pepco Group podtrzymało całoroczne założenia dotyczące wzrostu przychodów i EBITDA oraz otwarć kolejnych placówek.

– Utrzymujący się rozwój grupy, jej silny potencjał zysków, mocna generacja gotówki oraz przekonanie zarządu, że obecna wycena akcji w znacznym stopniu nie odzwierciedla przyszłych perspektyw spółki, są podstawą do podjęcia decyzji o rozpoczęciu programu skupu akcji własnych o wartości do 50 mln euro, z myślą o dalszym zwiększaniu wartości dla akcjonariuszy – zapowiada Stephen Borchert, prezes Pepco Group.

Pepco Group podtrzymuje prognozy wzrostu przychodów i EBITDA

Dynamika przychodów i bazowej EBITDA (MSSF 16) ma sięgać wysokiego, jednocyfrowego poziomu, natomiast w roku obrotowym 2025 (październik 2024-wrzesień 2025) przybyć ma 250 nowych sklepów netto. – Nasze marki Pepco i Dealz osiągają solidne wyniki zgodnie ze swoimi celami. Wcześniej przedstawiliśmy założenia, zgodnie z którymi marka Pepco osiągnie w roku obrotowym 2025 wzrost rok do roku przychodów i bazowej EBITDA (MSSF 16) na wysokim, jednocyfrowym poziomie, co podtrzymujemy. Dealz analogicznie ma osiągnąć wyniki zgodne ze wcześniejszymi informacjami, z całorocznym wynikiem EBITDA (MSSF 16) w wysokości około 30 mln euro – zapowiada zarząd.

Czytaj więcej

Pepco odcina chore i słabsze gałęzie
Reklama
Reklama

Pepco Group pochwaliła się 2,7-proc. wzrostem przychodów (przy stałym kursie walutowym) w III kwartale roku obrotowego 2024/25, które sięgnęły 1424 mln euro. Po wyłączeniu sieci Poundland, sprzedanej 12 czerwca, sprzedaż wzrosła o 7,7 proc., do 1078 mln euro. Przychody samej sieci Pepco wyniosły 997 mln euro (wzrost o 7,4 proc.), natomiast sprzedaż sieci Dealz – o 11,2 proc., do 80 mln euro. Sprzedaż porównywalna (like for like) w Pepco i Dealz Poland wzrosła łącznie o 2,6 proc., zaś marża brutto poprawiła się o 180 pkt baz. rok do roku. Jak podano, na wyniki złożyły się: lepsza dostępność towarów, większe skoncentrowanie się na cenach najlepiej sprzedających się produktów oraz ulepszony asortyment.

Program skupu akcji do 50 mln euro i ekspansja sieci o 250 nowych sklepów

– Nasze wyniki za III kwartał odzwierciedlają konsekwentną realizację strategii w ramach „nowej grupy” Pepco oraz działania, które podjęliśmy w celu zapewnienia bardziej stabilnych wyników. Marka Pepco osiągnęła bardzo dobre wyniki w III kwartale, notując rekordowe przychody przekraczające 1 mld euro, trzeci z rzędu kwartał wzrostu sprzedaży porównywalnej (like for like) oraz dalszy wzrost marży brutto – komentuje Borchert.

W III kwartale otwarto 45 nowych sklepów Pepco i Dealz. Na koniec czerwca sieć „nowej grupy” , tj. bez Poundland, liczyła 4276 sklepów.

Czytaj więcej

Długa kolejka do sprzedaży Pepco

W połowie czerwca zarząd ogłosił zakończenie procesu sprzedaży Poundland firmie Gordon Brothers. Wyłączenie Poundland ze struktury grupy pozytywnie wpływa na wzrost przychodów i przyczynia się do wyższej rentowności i marż. – Po zakończeniu sprzedaży Poundland „nowa grupa” Pepco ma teraz prostszą strukturę, co pozwala nam z optymizmem patrzyć w przyszłość – mówi Borchert.

Na początku drugiej połowy lipca rozpocznie się pierwszy etap programu skupu akcji o wartości do 50 mln euro, jak podano „z uwagi na przekonanie zarządu, że obecna cena akcji w istotnym stopniu nie odzwierciedla przyszłych perspektyw grupy ani jej wewnętrznego potencjału zysków, a także by wesprzeć dalsze zwiększanie wartości dla akcjonariuszy”. Program skupu ma potrwać do 10 września 2025 r.

Pepco Group podtrzymało całoroczne założenia dotyczące wzrostu przychodów i EBITDA oraz otwarć kolejnych placówek.

– Utrzymujący się rozwój grupy, jej silny potencjał zysków, mocna generacja gotówki oraz przekonanie zarządu, że obecna wycena akcji w znacznym stopniu nie odzwierciedla przyszłych perspektyw spółki, są podstawą do podjęcia decyzji o rozpoczęciu programu skupu akcji własnych o wartości do 50 mln euro, z myślą o dalszym zwiększaniu wartości dla akcjonariuszy – zapowiada Stephen Borchert, prezes Pepco Group.

Pozostało jeszcze 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Reklama
Biznes
Polskie start-upy bez pieniędzy, odbudowa Ukrainy i współpraca Paryża z Londynem
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Biznes
102 przypadki konfiskaty prywatnych majątków w Rosji. Miliardy dolarów na wojnę
Biznes
Największy atak na Ukrainę, InPost z kolejnym przejęciem, Polska celem hakerów
Biznes
Czy grozi nam cybernetyczna kapitulacja? Wojna w internecie się nasila
Biznes
Linda Yaccarino rezygnuje z funkcji prezesa X po kontrowersjach z chatbotem
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama