Przepychanka wokół promocji. Posypią się kary UOKiK

Aż 70 proc. Polaków sprawdza teraz, czy cena w promocji faktycznie jest najniższa z 30 dni. Firmy jednak nadal próbują nowe prawo omijać, UOKiK prowadzi aż 14 postępowań.

Aktualizacja: 23.01.2024 06:22 Publikacja: 23.01.2024 03:00

Firmy jednak próbują nowe prawo omijać

Firmy jednak próbują nowe prawo omijać

Foto: Adobe Stock

Unijna dyrektywa Omnibus obowiązuje od 1 stycznia 2023 r. i nakazuje sprzedawcy podczas promocji informować, jaka była faktycznie najniższa cena na dany produkt w ciągu ostatnich 30 dni. Konsumentom się to rozwiązanie bardzo spodobało. Aż 69,8 proc. z nich, dokonując zakupów lub szukając produktów w promocyjnych cenach w sklepach internetowych, sprawdza, jaka faktycznie była najniższa cena danego towaru w tym e-sklepie w ostatnich 30 dniach – wynika z badania UCE Research, które „Rzeczpospolita” poznała pierwsza. Nie robi tego tylko 22,4 proc. klientów.

Pozostało 94% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Zalando chce przejąć konkurencyjny sklep internetowy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Polacy ruszyli na luksusowe zakupy
Handel
Świat nadal handluje z Rosją. Które firmy są na liście wstydu?
Handel
Wojna handlowa wpędza sklepy w długi
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Handel
Handel jest najbardziej zadłużoną branżą. Powodem wojna sieci dyskontów