Reklama

Biedronka z wysoką karą za akcję promocyjną

Według UOKiK spółka wprowadzała konsumentów w błąd odnośnie do warunków swojej akcji „Tarcza Biedronki antyinflacyjna”. Dostała za to ponad 160 mln zł kary.

Publikacja: 14.06.2023 03:00

Bemowo, osiedle i Biedronka przy ul. Szadkowskiego w Warszawie

Bemowo, osiedle i Biedronka przy ul. Szadkowskiego w Warszawie

Foto: PAP/Rafał Guz

Zdaniem urzędników zakwestionowane elementy wspomnianej akcji można sprowadzić do skomplikowanych zasad, niewspółmiernych korzyści i ograniczonej dostępności regulaminu. Chodzi o akcję prowadzoną w sklepach sieci od kwietnia do czerwca 2022 r. Urzędnicy zakwestionowali hasło „Jeśli na liście 150 najczęściej kupowanych produktów w Biedronce znajdziecie produkt w niższej cenie regularnej w innym sklepie, wówczas firma zwróci różnicę”.

– Jeronimo Martins Polska nie zarejestrowało żadnego zgłoszenia, które spełniałoby wymogi regulaminu. Do spółki zgłaszali się konsumenci, którzy znaleźli produkty tańsze niż w Biedronce, mimo tego nie zdecydowali się oni na dokonanie formalności wskazanych w regulaminie – podaje UOKiK.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Miliardy na znane marki, czyli ABG buduje masę przed IPO
Handel
Donald Trump wzywa UE do nałożenia 100-proc. ceł na Chiny i Indie
Handel
Założyciel CCC: Już się nie potknę, jestem za blisko biznesu
Handel
Donald Trump ubiega się o utrzymanie ceł przez Sąd Najwyższy. Prosi o „szybką decyzję”
Handel
Komisja Europejska przyjęła umowę handlową z Mercosurem. Co przyniesie Unii?
Reklama
Reklama