Reklama
Rozwiń

Biedronka z wysoką karą za akcję promocyjną

Według UOKiK spółka wprowadzała konsumentów w błąd odnośnie do warunków swojej akcji „Tarcza Biedronki antyinflacyjna”. Dostała za to ponad 160 mln zł kary.

Publikacja: 14.06.2023 03:00

Bemowo, osiedle i Biedronka przy ul. Szadkowskiego w Warszawie

Bemowo, osiedle i Biedronka przy ul. Szadkowskiego w Warszawie

Foto: PAP/Rafał Guz

Zdaniem urzędników zakwestionowane elementy wspomnianej akcji można sprowadzić do skomplikowanych zasad, niewspółmiernych korzyści i ograniczonej dostępności regulaminu. Chodzi o akcję prowadzoną w sklepach sieci od kwietnia do czerwca 2022 r. Urzędnicy zakwestionowali hasło „Jeśli na liście 150 najczęściej kupowanych produktów w Biedronce znajdziecie produkt w niższej cenie regularnej w innym sklepie, wówczas firma zwróci różnicę”.

– Jeronimo Martins Polska nie zarejestrowało żadnego zgłoszenia, które spełniałoby wymogi regulaminu. Do spółki zgłaszali się konsumenci, którzy znaleźli produkty tańsze niż w Biedronce, mimo tego nie zdecydowali się oni na dokonanie formalności wskazanych w regulaminie – podaje UOKiK.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Handel
Grupa VRG na zakupach. W.Kruk przejmie znaną sieć butików
Handel
Trump przesunął deadline dla ceł na 1 sierpnia
Handel
Cła będą wyższe od zapowiadanych? Donald Trump: Zaczynamy wysyłać listy do krajów
Handel
Popularny japoński napój drożeje. Szykujcie się na coraz droższą matchę
Handel
Ostatnie chwile na wynegocjowanie pokoju w wojnie celnej Donalda Trumpa z Europą