Reklama
Rozwiń

Polacy oszczędzają, na czym się da

Ograniczamy już wydatki nie tylko na poważniejsze pozycje na listach zakupowych, jak sprzęt elektroniczny, ale także na podstawowe, jak żywność czy kosmetyki. Kupujemy je inaczej, głównie te najtańsze pod markami własnymi sieci.

Publikacja: 21.09.2023 03:00

Inflacja zmienia wiele zwyczajów zakupowych Polaków. Konsumenci szukają oszczędności podczas codzien

Inflacja zmienia wiele zwyczajów zakupowych Polaków. Konsumenci szukają oszczędności podczas codziennych zakupów. Wygrywają promocje, a także produkty marek własnych, które są tańsze

Foto: AdobeStock

Nawet znany ze wszystkich kryzysów efekt szminki obecnie zmienił swój obraz. Konsumenci zmuszeni podczas trudniejszych czasów do oszczędzania, zwykle poprawiają sobie nastrój drobniejszymi zakupami artykułów typu kosmetyki. Teraz ta kategoria także notuje wzrosty, ale zdecydowanie najszybciej rosną pozycje najtańsze – wynika z analiz firmy badawczej Consumer Panel Services GfK, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.

Rynek kosmetyczny rośnie r./r. o 8 proc., to już ponad 9,2 mld zł, ale motorem rozwoju są marki własne sieci handlowych – one urosły aż o 22 proc., a o 14 proc. wzrosło znaczenie towarów kupowanych podczas promocji.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Handel
Trump przesunął deadline dla ceł na 1 sierpnia
Handel
Cła będą wyższe od zapowiadanych? Donald Trump: Zaczynamy wysyłać listy do krajów
Handel
Popularny japoński napój drożeje. Szykujcie się na coraz droższą matchę
Handel
Ostatnie chwile na wynegocjowanie pokoju w wojnie celnej Donalda Trumpa z Europą
Handel
Mrożonki kupujemy nie tylko w czasie upałów. Lody nie są jedynym hitem