Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 08.07.2025 03:59 Publikacja: 21.09.2023 03:00
Inflacja zmienia wiele zwyczajów zakupowych Polaków. Konsumenci szukają oszczędności podczas codziennych zakupów. Wygrywają promocje, a także produkty marek własnych, które są tańsze
Foto: AdobeStock
Nawet znany ze wszystkich kryzysów efekt szminki obecnie zmienił swój obraz. Konsumenci zmuszeni podczas trudniejszych czasów do oszczędzania, zwykle poprawiają sobie nastrój drobniejszymi zakupami artykułów typu kosmetyki. Teraz ta kategoria także notuje wzrosty, ale zdecydowanie najszybciej rosną pozycje najtańsze – wynika z analiz firmy badawczej Consumer Panel Services GfK, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.
Rynek kosmetyczny rośnie r./r. o 8 proc., to już ponad 9,2 mld zł, ale motorem rozwoju są marki własne sieci handlowych – one urosły aż o 22 proc., a o 14 proc. wzrosło znaczenie towarów kupowanych podczas promocji.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Wszystkie kraje świata miały czas do 9 lipca na wypracowanie umów handlowych z USA. Prezydent Donald Trump przes...
Prezydent USA Donald Trump zapowiedział, że Biały Dom zacznie niebawem wysyłać do różnych krajów na świecie list...
Rekordowe temperatury w Japonii ograniczyły produkcję zielonej herbaty matcha w tym roku, nadwyrężając dostawy i...
Trwa właśnie ostatni tydzień intensywnych negocjacji UE z USA. Stawką w grze jest zakończenie lub wznowienie woj...
Polacy na produkty ze sklepowych zamrażarek wydają już 5,4 mld zł rocznie, a rynek wciąż rośnie. I to nie tylko...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas