Reklama

Polacy oszczędzają, na czym się da

Ograniczamy już wydatki nie tylko na poważniejsze pozycje na listach zakupowych, jak sprzęt elektroniczny, ale także na podstawowe, jak żywność czy kosmetyki. Kupujemy je inaczej, głównie te najtańsze pod markami własnymi sieci.

Publikacja: 21.09.2023 03:00

Inflacja zmienia wiele zwyczajów zakupowych Polaków. Konsumenci szukają oszczędności podczas codzien

Inflacja zmienia wiele zwyczajów zakupowych Polaków. Konsumenci szukają oszczędności podczas codziennych zakupów. Wygrywają promocje, a także produkty marek własnych, które są tańsze

Foto: AdobeStock

Nawet znany ze wszystkich kryzysów efekt szminki obecnie zmienił swój obraz. Konsumenci zmuszeni podczas trudniejszych czasów do oszczędzania, zwykle poprawiają sobie nastrój drobniejszymi zakupami artykułów typu kosmetyki. Teraz ta kategoria także notuje wzrosty, ale zdecydowanie najszybciej rosną pozycje najtańsze – wynika z analiz firmy badawczej Consumer Panel Services GfK, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.

Rynek kosmetyczny rośnie r./r. o 8 proc., to już ponad 9,2 mld zł, ale motorem rozwoju są marki własne sieci handlowych – one urosły aż o 22 proc., a o 14 proc. wzrosło znaczenie towarów kupowanych podczas promocji.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Parlament Europejski przegłosował rozporządzenie w sprawie Mercosuru
Handel
Chińskie platformy rosną w siłę. Polacy wydają miliardy
Handel
Bruksela planuje podpisanie umowy z Mercosurem jeszcze w tym roku
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama