Reklama

Biedronka uległa po interwencji UOKiK. Chodzi o ceny

Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie podobał się sposób prezentowania cen w sklepach Biedronki. Gigant handlu detalicznego tym razem uległ i zmienił informacje o cenach, rezygnując z niejasnej "ceny referencyjnej".

Publikacja: 01.09.2023 12:40

UOKiK nie podobał się sposób prezentowania cen w sklepach Biedronki.

UOKiK nie podobał się sposób prezentowania cen w sklepach Biedronki.

Foto: Bloomberg

Od początku 2023 roku obowiązuje w Polsce unijna dyrektywa Omnibus nakazująca sklepom informowanie o najniższej cenie z 30 dni poprzedzających promocję. W ten sposób UE walczy z nieuczciwymi promocjami, w których detaliści podnosili znacząco ceny, np. przed wyprzedażą, by przecena prezentowała się korzystniej. Większość sklepów od razu zaczęła czytelnie informować klientów o najniższej cenie w określonym przedziale czasowym, pisząc po prostu „najniższa cena z 30 dni”, ale część zaczęła stosować własne określenia. Wśród sieci handlowych z własną nomenklaturą znalazła się Biedronka.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Carrefour może zniknąć z Polski. Ruszyła sprzedaż handlowego giganta
Handel
Allegro zaskakuje wynikami. Poprzeczka idzie w górę
Handel
Rosja i Indie utworzą strefę wolnego handlu. To pomysł Kremla
Handel
Cła Trumpa uderzają w luksus. Swatch podnosi ceny zegarków nawet o 15 procent
Reklama
Reklama