Amazon uruchomił we współpracy m.in. z Krajową Izbą Gospodarczą platformę dla małych i średnich firm, które chcą rozpocząć eksport online. Dlaczego teraz?
Moment nie może być lepszy, wszyscy mamy za sobą trudne lata najpierw w związku z pandemią koronawirusa, później w efekcie wojny w Ukrainie czy zawirowań z gospodarką. Mimo tego e-sprzedaż rośnie, także jeśli chodzi o tę zagraniczną, ale liczba małych i średnich firm sprzedających online na eksport wcale znacząco się nie zwiększyła. Dlatego wraz z innymi krajowymi partnerami, jak chociażby z Krajową Izbą Gospodarczą, postanowiliśmy mocniej postawić na edukowanie przedsiębiorców w zakresie możliwości, jakie daje eksport online.
Mimo zawirowań w gospodarce według prognoz ma on urosnąć o 12 proc., czyli to świetny wynik na tle innych segmentów. Dodatkowo polskie firmy mogą rozpocząć sprzedaż eksportową online łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej, korzystając z europejskiego wspólnego, jednolitego rynku, jak i nowych narzędzi, jakie dają im sprzedawcy. Z sukcesem korzystają już z tego takie małe i średnie firmy, jak: Candellana, Rainbow Socks czy Packshi.
Platforma skupia się na eksporcie w UE, choć pokazujecie też potencjał USA. To już nie jest takie proste.
Jeśli przedsiębiorca z Polski chce dopiero rozpocząć swoją przygodę ze sprzedażą eksportową online, to warto, żeby zaczął od Europy. To zdecydowanie prostsze. To kwestia ułatwień wynikających ze swobodnego przepływu towarów, ale i po prostu mniejszych odległości.
Zachowania konsumenckie w różnych krajach może nie są takie same, ale zbieżne na wielu płaszczyznach, co także jest ułatwieniem. Gdy sprzedawca odniesie sukces w kraju i Europie, wtedy może pomyśleć o bardziej dalekosiężnych planach, jak ekspansja w USA. To ogromny potencjał, z milionami kupujących otwartych na nowe produkty. Dodatkowo teraz rozpoczęcie sprzedaży w USA jest zdecydowanie prostsze niż dekadę temu. Można zlecić serwisowi typu marketplace, przez którą prowadzimy sprzedaż, obsługę logistyczną zamówień.
Najpierw warto poznać opcje. Na platformie cross-border.pl prezentujemy szanse związane także z rynkami afrykańskimi czy innymi. Zanim firma zacznie decydować, ważna jest każda informacja, a platforma daje ich wiele o zwyczajach konsumenckich czy sposobach dotarcia do nich.