Reklama

Sprzedaż online na świecie spada, ale w naszym regionie rośnie

Na świecie internauci wydają coraz mniej, spadek w pierwszym kwartale wyniósł 7 proc. Za to w Europie Wschodniej, na przekór trendom, sprzedaż rośnie. Jednak także tu widać oszczędności, wydatki w przeliczeniu na wizytę kurczą się.

Publikacja: 10.05.2023 14:10

Sprzedaż online na świecie spada, ale w naszym regionie rośnie

Foto: Adobe Stock

Z raportu firmy Salesforce wynika, że w pierwszym kwartale 2023 r. na świecie ruch cyfrowy co prawda wzrósł o 6 proc., ale w e-handlu spadł o 2 proc. Z kolei o 7 proc. spadły wydatki konsumenckie. Analitycy wskazują jednak, że to Europa Wschodnia jest regionem notującym wzrosty. Wartość e-zakupów w pierwszym kwartale wzrosła 14 proc. w porównaniu z 9 proc. wzrostem w poprzednim kwartale. Jednak średnia kwota wydana przez kupujących w przeliczeniu na wizytę wyniosła 1,14 dol., co oznacza spadek z 1,27 dol. kwartał wcześniej.

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Świetny pomysł czy powrót PRL? O przejęcie Carrefoura przez państwo zapytaliśmy biznes
Handel
Problemy Pumy: chińscy giganci sportowi mogą przejąć markę
Handel
Sztuczna inteligencja pomoże w zakupach podczas Black Friday
Handel
PiS chciał kupić Żabkę, teraz PSL celuje w Carrefoura
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Handel
AliExpress blokuje chińskiego sprzedawcę lalek erotycznych. Przypominały dzieci
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama