Sprzedaż online na świecie spada, ale w naszym regionie rośnie

Na świecie internauci wydają coraz mniej, spadek w pierwszym kwartale wyniósł 7 proc. Za to w Europie Wschodniej, na przekór trendom, sprzedaż rośnie. Jednak także tu widać oszczędności, wydatki w przeliczeniu na wizytę kurczą się.

Publikacja: 10.05.2023 14:10

Sprzedaż online na świecie spada, ale w naszym regionie rośnie

Foto: Adobe Stock

Z raportu firmy Salesforce wynika, że w pierwszym kwartale 2023 r. na świecie ruch cyfrowy co prawda wzrósł o 6 proc., ale w e-handlu spadł o 2 proc. Z kolei o 7 proc. spadły wydatki konsumenckie. Analitycy wskazują jednak, że to Europa Wschodnia jest regionem notującym wzrosty. Wartość e-zakupów w pierwszym kwartale wzrosła 14 proc. w porównaniu z 9 proc. wzrostem w poprzednim kwartale. Jednak średnia kwota wydana przez kupujących w przeliczeniu na wizytę wyniosła 1,14 dol., co oznacza spadek z 1,27 dol. kwartał wcześniej.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Niedziela i Poniedziałek Wielkanocny: gdzie zrobić zakupy? Te sklepy będą otwarte
Handel
Nowy rower poniżej tysiąca złotych? Głównie dla dziecka
Handel
Przyszły kanclerz Niemiec: Grozi nam zalew produktów z Chin
Handel
Wielka Sobota 2025: Do której zrobimy zakupy? Godziny otwarcia Biedronki, Lidla i innych
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Handel
WTO: USA niszczą swój eksport. Cła są dźwignią o niezamierzonych konsekwencjach