Sprzedaż online na świecie spada, ale w naszym regionie rośnie

Na świecie internauci wydają coraz mniej, spadek w pierwszym kwartale wyniósł 7 proc. Za to w Europie Wschodniej, na przekór trendom, sprzedaż rośnie. Jednak także tu widać oszczędności, wydatki w przeliczeniu na wizytę kurczą się.

Publikacja: 10.05.2023 14:10

Sprzedaż online na świecie spada, ale w naszym regionie rośnie

Foto: Adobe Stock

Z raportu firmy Salesforce wynika, że w pierwszym kwartale 2023 r. na świecie ruch cyfrowy co prawda wzrósł o 6 proc., ale w e-handlu spadł o 2 proc. Z kolei o 7 proc. spadły wydatki konsumenckie. Analitycy wskazują jednak, że to Europa Wschodnia jest regionem notującym wzrosty. Wartość e-zakupów w pierwszym kwartale wzrosła 14 proc. w porównaniu z 9 proc. wzrostem w poprzednim kwartale. Jednak średnia kwota wydana przez kupujących w przeliczeniu na wizytę wyniosła 1,14 dol., co oznacza spadek z 1,27 dol. kwartał wcześniej.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Świat nadal handluje z Rosją. Które firmy są na liście wstydu?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wojna handlowa wpędza sklepy w długi
Handel
Handel jest najbardziej zadłużoną branżą. Powodem wojna sieci dyskontów
Handel
Trudna walka o modę w skali XXL
Materiał Promocyjny
Świąteczne prezenty, które doceniają pracowników – i które pracownicy docenią
Handel
W sklepach na dobre zaczyna się świąteczne szaleństwo