Z badanie powstałego w oparciu o dane firmy kantar jak i z aplikacji BLIX, z ponad 4 mln użytkowników sprawdzających gazetki promocyjne wynika, że ogółem sprzedaż piwa w Polsce spada. Toczy się za to ostra walka o klientów, którą wygrywa Biedronka. W 2022 r. (styczeń-lipiec) miała 41,3 proc. udziału, jeśli chodzi o sieci w których piwo trafia na listy zakupów., co oznacza wynik lepszy o 3,3 pkt. niż w 2021. W przypadku Lidla z 14 proc. spadek wyniósł aż 24 pkt. Z koeli Dino z 17,1 proc. zyskało 12,3 pkt. Kaufland stracił 3,4 pkt i ma 10,4 proc.
Z kolei, jeśli chodzi o udział w organicznych dodaniach do list zakupów z e-gazetek w podziale na producentów prowadzi Grupa Żywiec z 28 proc. (wzrost o 2 pkt rdr), przed Carlsbergiem z 24 proc. (wzrost o 5 pkt.) oraz Kompanią Piwowarską z 22 proc. (spadek o 4 pkt).
Czytaj więcej
Kolejna sieć planuje podwyżki wynagrodzeń. W sumie sieć Kaufland przeznaczy na ten cel 120 mln zł.
- Producenci są silnie zmotywowani do nieustającego poszukiwania nowości, dywersyfikowania portfolio i wchodzenia w nowe kategorie. Z drugiej strony mamy rosnącą grupę konsumentów, którzy w trudnych czasach stają się coraz bardziej ,,smart" - mówi Łukasz Moszyński z BLIX.
Choć rynek się kurczy, to Polacy są zdecydowanie piwoszami. 31 proc. w tym badaniu sięga po ten trunek 2-3 razy w tygodniu, a 11proc. nawet do 6 razy na tydzień. Raz w tygodniu pije je 25 proc.