Reklama

Koniec zakupów na zapas. Teraz Polacy robią szturm na promocje

Tylko 38 proc. Polaków przyznaje, że wciąż robi większe zakupy, niż potrzebuje na bieżąco. Zdecydowanie zwracają się za to w stronę sklepowych promocji.

Publikacja: 27.09.2022 12:46

Koniec zakupów na zapas. Teraz Polacy robią szturm na promocje

Foto: Adobe Stock

Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że odsetek wciąż kupujących na zapas spadł w rok o 10 pkt. proc., co należy wiązać z rosnącymi cenami i wzrostem innych kosztów utrzymania w gospodarstwach domowych. Już tylko 15 proc. przyznaje, że kupuje także niepotrzebne produkty, przed rokiem było to 21 proc.

Już co czwarty Polak bardziej wierzy promocjom. Mimo to z roku na rok także coraz mniej osób deklaruje, że zdarza im się robić zakupy nieplanowane tylko dlatego, że coś jest w promocji – wynika z najnowszego raportu Monitor Promocji 2022.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Trump zerwał rozmowy handlowe z Kanadą. Oburzyła go „oszukańcza reklama”
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Handel
Beata Javorcik: Chińskie wyzwanie dla Europy Środkowo-Wschodniej
Handel
Trump grozi Chinom cłami, ale planuje spotkanie z Xi. USA i Chiny wracają do rozmów
Handel
Rewolucja okularów AI. Ray-Ban Meta winduje wartość EssilorLuxottica o 20 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Handel
PiS straszy Mercosurem. Ale gdy rządził, to go popierał
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama