Outlety to punkty z produktami przemysłowymi w mocno obniżonych cenach – to końcówki serii, pozostałości po wyprzedażach czy serie próbne. Zazwyczaj z takich kategorii, jak wyposażenie domu, artykuły sportowe, ogród, tekstylia, zabawki czy RTV/AGD. Przy tak mocno rosnących cenach cieszą się rosnącą popularnością wśród klientów, a sieci przyspieszają rozwój takich projektów.

Carrefour w ᠎⁠drugim kwartale br. otworzył już 60 nowych stref wyprzedażowych, a w całym 2022 r. ponad 120. Strefy outlet działają zarówno w hipermarketach, jak i supermarketach. W ramach konceptu dostępne są również superoferty i wyjątkowe okazje. Najtańsze produkty można kupić już za 29 groszy, a średnio co 2 tygodnie odbywa się dostawa nowych produktów.

– Naszym celem jest oferowanie jak najlepszych doświadczeń zakupowych klientom. Dlatego dbamy nie tylko o konkurencyjne ceny, ale także o atrakcyjność i szerokość oferty produktów non-food w naszych sklepach – mówi Paweł Gadawski, dyrektor handlowy produktów non-food w Carrefour Polska. – W czasach wysokiej inflacji wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom klientów otwierając kolejne strefy outlet, które już w fazie testów w 2020 roku cieszyły się dużym zainteresowaniem – dodaje.

Czytaj więcej

Szaleństwo w sklepach budowlanych. Polacy rzucili się na zakupy

Łącznie w całej Polsce działa już ponad 155 takich stref. Projekt jest obecnie testowany również w sklepach franczyzowych.

Od kilku lat w format inwestuje także Biedronka. Jeszcze w 2021 r. informowała, iż prowadzi dziewięć takich sklepów w siedmiu miastach. Dodatkowo możliwe są zakupy w Mobilnych Outletach, które odwiedzają różne miasta w kraju. W środku znaleźć można artykuły przemysłowe i gospodarstwa domowego w jeszcze lepszych niż dotychczas cenach. Firma podkreśla, że format outletu wykorzystywany jest do organizowania wyprzedaży pełnowartościowych produktów przemysłowych. W dostępnym asortymencie sklepu klienci znajdą przede wszystkim drobny sprzęt AGD, meble, akcesoria, produkty dla dzieci, wybrane artykuły kosmetyczne i chemii gospodarczej czy produkty dla zwierząt. Średnia liczba artykułów w sklepie wyprzedażowym wynosi około 2,5-3 tys. produktów.

Z formatu wycofał się za to Lidl, który uruchomił pierwszy sklep, by po kilku miesiącach go zamknąć. Firma organizuje za to różne akcje wyprzedażowe w swoim sklepie internetowym z ofertą przemysłową.