Sklepy otwarte, a kupujemy i tak online

We wrześniu udział handlu internetowego wzrósł do 8,4 proc. sprzedaży detalicznej. Realnie jest jeszcze wyższy.

Publikacja: 21.10.2021 12:06

Sklepy otwarte, a kupujemy i tak online

Foto: Adobe Stock

GUS podał właśnie, że we wrześniu w porównaniu z sierpniem br. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących o 5 proc. Oznacza to, że udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej zwiększył się z 7,9 proc. w sierpniu do 8,4 proc. we wrześniu br.

Jak podał GUS wzrost udziału sprzedaży przez internet zaobserwowano w większości grup, przy czym największy wykazały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup 'prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach' (z 19,4 proc. przed miesiącem do 22,5 proc.) oraz 'tekstylia, odzież, obuwie' (odpowiednio z 19 proc. do 21,9 proc.). Niewielki spadek udziału sprzedaży przez internet zaobserwowano w jednostkach z grupy '„meble, rtv, agd' (z 16,3 proc. przed miesiącem do 16,2 proc.) - czytamy w komunikacie.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Handel
Handlowa wojna Kremla z Azerbejdżanem. Od importu owoców po działalność szpiegowską
Handel
Legendarny producent jeansów nie boi się ceł Trumpa. Levi Strauss ma zapasy na pół roku
Handel
Trump grozi Kanadzie 35-procentowym cłem
Handel
Cła Trumpa blokują import odzieży z Chin do USA. Najniższy poziom od 22 lat
Handel
Donald Trump zapowiada nowe cła. „Dzisiaj zajmujemy się miedzią”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama