Sklepy otwarte, a kupujemy i tak online

We wrześniu udział handlu internetowego wzrósł do 8,4 proc. sprzedaży detalicznej. Realnie jest jeszcze wyższy.

Publikacja: 21.10.2021 12:06

Sklepy otwarte, a kupujemy i tak online

Foto: Adobe Stock

GUS podał właśnie, że we wrześniu w porównaniu z sierpniem br. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących o 5 proc. Oznacza to, że udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej zwiększył się z 7,9 proc. w sierpniu do 8,4 proc. we wrześniu br.

Jak podał GUS wzrost udziału sprzedaży przez internet zaobserwowano w większości grup, przy czym największy wykazały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup 'prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach' (z 19,4 proc. przed miesiącem do 22,5 proc.) oraz 'tekstylia, odzież, obuwie' (odpowiednio z 19 proc. do 21,9 proc.). Niewielki spadek udziału sprzedaży przez internet zaobserwowano w jednostkach z grupy '„meble, rtv, agd' (z 16,3 proc. przed miesiącem do 16,2 proc.) - czytamy w komunikacie.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?