Reklama

Generacja Z przyprawia sklepy o ból głowy

Najmłodsi konsumenci coraz częściej traktują wyjście do sklepu jako rozrywkę i spotkanie towarzyskie, a nie zakupy. Chętnie chcą też korzystać z narzędzi opartych o AI i inaczej rozumieją luksus.

Publikacja: 14.10.2025 14:26

Generacja Z przyprawia sklepy o ból głowy

Foto: Adobestock

Z tego artykułu się dowiesz:

  • Jakie nowe funkcje pełnią sklepy dla pokolenia Z?
  • W jaki sposób technologia, zwłaszcza AI, wpływa na zakupy młodszych konsumentów?
  • Jakie preferencje zakupowe mają młodzi w kontekście zakupów online?
  • Jak zachowania zakupowe młodszych pokoleń różnią się od starszych generacji?
Pozostało jeszcze 94% artykułu

Sprzedawcy detaliczni działający zarówno w kanale stacjonarnym, jak i w e-commerce muszą dostosować się do zmieniających się preferencji klientów. Technologia – a zwłaszcza sztuczna inteligencja – odgrywa dziś kluczową rolę w kształtowaniu zakupów konsumentów – wynika z raportu BCG oraz Vogue.

Młodsi konsumenci traktują zakupy odzieży jako formę rozrywki. Dla pokolenia Z rówieśnicy i influencerzy mają większe znaczenie niż jakikolwiek kanał reklamowy: 41 proc. deklaruje, że rekomendacja znajomego silnie wpływa na ich decyzje zakupowe. W przypadku starszych generacji ten wpływ jest znikomy.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Niepewny los ceł Donalda Trumpa. Eksperci dają mu 80 proc. szans na porażkę w sądzie
Handel
Chiny skokowo zwiększyły dostawy części do dronów
Handel
Ostra wymiana ciosów między USA a Chinami. Wchodzą w życie nowe cła i opłaty portowe
Handel
Polacy gruntownie przygotowują się do zakupów. Najpierw sprawdzą ceny w internecie
Handel
Chiny odpowiadają Donaldowi Trumpowi. Bronią ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich
Reklama
Reklama