Gigant odzieżowy idzie po szybko rosnący rynek mody plus size

Old Navy, należąca do Gap marka, zamierza oferować więcej odzieży damskiej w większych rozmiarach. Jest o co walczyć, bo to szybko rosnący rynek.

Aktualizacja: 19.08.2021 11:41 Publikacja: 18.08.2021 15:38

Gigant odzieżowy idzie po szybko rosnący rynek mody plus size

Foto: Bloomberg

Szukające dla siebie ubrań kobiety o ponadstandardowych rozmiarach mają obecnie w USA spore problemy. Pierwszym jest ograniczona oferta, a drugim konieczność szukania ich w schowanych z tyłu sklepach kącikach. Oczywiście można też szukać ubrań przez internet, ale tu wciąż jest problem z ograniczonym wyborem. Tymczasem rynek odzieży plus size jest osiągnie w tym roku, zgodnie z szacunkami Coresight Research, wartość 32,3 mld dolarów, czyli prawie 21 procent całego rynku damskiej odzieży. Old Navy, marka będąca częścią koncernu Gap, widzi w tym dla siebie okazję.

Już wkrótce w sklepach marki rozmiarówka będzie oferować rozmiary do 28 i 4X wszystkich damskich modeli. W sklepie online oferta rozmiarów będzie nawet szersza, bo do rozmiaru 30. Sklep online zmieni też prezentację oferty tworząc jednolitą stronę dla całej odzieży damskiej. Równocześnie ofertę będą prezentować modelki w rozmiarach 4, 12 i 18.

W fizycznie dostępnych sklepach, a jest ich 1200 w USA, zmienione zostanie rozmieszczenie towarów. Dotychczas klientki plus size musiały szukać ubrań w głębi sklepu, teraz mają być one dostępne razem z innymi. Również tu zmieni się prezentacja oferty – manekiny mają być w rozmiarach 4, 12 i 18.

Old Navy ma ofertę dla osób plus size już od 2004 roku, ale dotychczas była ona relatywnie niewielka. Od kilku lat marka rozszerza ofertę, ale dopiero teraz decyduje się na tak radykalny krok.

- Kilka lat temu zdaliśmy sobie sprawę, że nie robimy wystarczająco dużo, by naprawdę pomyśleć o uwzględnieniu rozmiaru i o tym, jak zmienia się demografia w USA – stwierdziła, w cytowanej przez CNBC wypowiedzi dyrektorka naczelna Old Navy Nancy Green.

Inwestycja Old Navy przychodzi w czasie, gdy cała kategoria plus size odnotowuje wzrost, także z powodu rosnącego wskaźnika otyłości w USA. Według danych CDC (Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorobom) nadwagę ma obecnie 73,6 procent dorosłych Amerykanów powyżej 20 roku życia, a przeciętny rozmiar odzieży, który noszą Amerykanki to od 16 do 18. Tymczasem, według branży modowej plus size to zazwyczaj wszystko powyżej rozmiaru 14. Przeciętny Amerykanin i Amerykanka jest więc de facto osobą plus size, tymczasem oferta skierowana do nich to zaledwie 20 proc. rynku.

Dla marek to nie tylko okazja, ale także poważna inwestycja. Ubrania plus size wymagają większej ilości tkaniny i prowadzi do wyższych kosztów magazynowania, tymczasem branża (z wyjątkiem marek luksusowych) jest uzależniona od wrażliwych cenowo klientów. Oznacza to, że dodatkowe koszty nie bardzo mogą być przerzucone na klientów. Old Navy zamierza konsekwentnie utrzymywać te same ceny produktów niezależnie od rozmiarów.

Sprzedawcy sklepów marki zostaną specjalnie przeszkoleni w zakresie rozmowy z klientami na temat pozytywnego wyglądu ciała i uwzględniania rozmiaru. Old Navy bazuje tu na doświadczeniach innej marki Gap – Athlety, która od jakiegoś czasu ma specjalną linię odzieży treningowej (funkcjonalnej) dla kobiet plus size. Dzięki rozszerzaniu oferty plus size obie marki notują wzrosty sprzedaży.

Szukające dla siebie ubrań kobiety o ponadstandardowych rozmiarach mają obecnie w USA spore problemy. Pierwszym jest ograniczona oferta, a drugim konieczność szukania ich w schowanych z tyłu sklepach kącikach. Oczywiście można też szukać ubrań przez internet, ale tu wciąż jest problem z ograniczonym wyborem. Tymczasem rynek odzieży plus size jest osiągnie w tym roku, zgodnie z szacunkami Coresight Research, wartość 32,3 mld dolarów, czyli prawie 21 procent całego rynku damskiej odzieży. Old Navy, marka będąca częścią koncernu Gap, widzi w tym dla siebie okazję.

Pozostało 82% artykułu
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?
Handel
Wojna handlowa wpędza sklepy w długi
Handel
To będą drogie święta. I musimy się do tego przyzwyczaić
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Zalando chce przejąć konkurencyjny sklep internetowy