Nielsen: Kowalski kupuje na potęgę! Rynek FMCG

Rynek towarów szybkozbywalnych rośnie u nas szybciej niż europejska średnia. Prognozy na kolejne miesiące są tez optymistyczne

Aktualizacja: 07.06.2017 16:14 Publikacja: 07.06.2017 10:36

Nielsen: Kowalski kupuje na potęgę! Rynek FMCG

Foto: 123rf.com

Doskonałe nastawienie do zakupów to choćby efekt rosnącego optymizmu konsumentów. Z badania firmy Nielsen wynika, że od drugiego kwartału 2016 widać stały wzrost ocen tego jak konsumenci są nastawieni do wydawania pieniędzy na rynku FMCG. - W tym samym czasie średnia ocena w Polce jest powyżej poziomu europejskiego, w zasadzie można mówić o powrocie do wskaźników sprzed kryzysu z lat 2007-2009 – mówi Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający Nielsen w Polsce. - Oczywiście w przypadku Polski do realnego kryzysu nie doszło, gospodarka nie zaczęła się kurczyć, ale w głowach konsumentów działo się dużo negatywnych emocji, bano się kryzysu, bezrobocia i w efekcie wstrzymywano wiele zakupów – dodaje.

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Handel
Jacek Rutkowski po 22 latach przestaje być prezesem Amiki
Handel
Taliban dostarczy Putinowi owoce, przyprawy i dywany
Handel
Dotkliwy cios w portfele Amerykanów. Największa sieć sklepów podwyższy ceny przez cła
Handel
Burberry ponosi duże straty. Brytyjska marka podjęła radykalne kroki
Handel
Ceny rosną najwolniej w tym roku. Dzięki sieciom handlowym