Materiał partnera: ZUS
Na przełomie stycznia i lutego Zakład Ubezpieczeń Społecznych co roku wysyła deklaracje PIT-40A, PIT-11A i PIT-11. „W oczekiwaniu na przesyłkę listową klienci mogą taką deklarację pobrać i wydrukować ze swojego profilu na Platformie Usług Elektronicznych” – informuje ZUS. Zakład przypomina jednocześnie, że już od kilku lat nie rozlicza nadpłaty podatku.
Formularz PIT-11A otrzymają osoby z nadpłatą podatku, a zwrot z tytułu nadpłaty podatku – bezpośrednio z właściwego urzędu skarbowego. Zwrot nadpłaty nastąpi w ciągu 45 dni od złożenia zeznania podatkowego za poprzedni rok.
Warto pamiętać, że jeśli świadczeniobiorca nie miał poza pieniędzmi z ZUS innych dochodów i nie korzysta z odliczeń, nie musi w ogóle składać zeznania podatkowego PIT-37 lub PIT-36.
PIT-11A to informacja o dochodach osób, które dostawały inne niż wymienione powyżej świadczenia pieniężne z ubezpieczenia społecznego, m.in. zasiłki chorobowe, macierzyńskie, opiekuńcze czy świadczenia rehabilitacyjne. Deklaracje te otrzymają również osoby, które nie pobierały świadczeń do końca roku podatkowego albo w momencie rozliczania podatku nie są już świadczeniobiorcami ZUS.