Reklama
Rozwiń
Reklama

Marka narodowa „Rosja” straciła jedną trzecią wartości

W najnowszym rankingu wartości 100 marek narodowych najwięcej straciła Rosji. Wartość marki zmniejszyła się o jedną trzecią w stosunku do wyceny sprzed pandemii. Kraj, który niszczy i morduje na Ukrainie, zajmuje 24. miejsce. Marka „Polska” została oceniona tylko o dwie pozycje wyżej. Najdroższa narodowa marka świata nie jest zaskoczeniem.

Publikacja: 29.09.2022 18:00

Marka narodowa „Rosja” straciła jedną trzecią wartości

Foto: AFP

Międzynarodowa firma konsultingowa Brand Finance opublikowała nowy ranking „wartości marek narodowych”. Na czele Stany Zjednoczone, których marka wyceniana jest na 26,5 bln dol. Chiny (21,5 bln dol.) zajęły drugie miejsce, Niemcy (4,5 bln dol.) wskoczyły na podium, wyprzedzając Japonię (4,3 bln dol.).

Rosja straciła 8 pozycji w rankingu, spadając na 24., a szacowana wartość jej narodowej marki spadła o 144 miliardy dolarów z powodu agresji na Ukrainę, powodowanych tam zniszczeń, gwałtów, masowych mordów, ale też z powodu wykorzystywania surowców jako broni przeciwko demokratycznym krajom, co zniszczyło wiarygodność kraju jako dostawcy surowców.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Gospodarka
Miliarderzy z państw G20 mogliby zakończyć ubóstwo na świecie za swoje roczne zarobki
Materiał Promocyjny
Polska „tygrysem wzrostu”, ale potrzebuje kapitału i innowacji
Gospodarka
Estonia tworzy parki przemysłowe dla firm zbrojeniowych
Gospodarka
Przed nami dobry rok dla firm i polskiej gospodarki
Gospodarka
Polska wciąż musi pracować nad swoją wiarygodnością ekonomiczną
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Gospodarka
Komisja Europejska proponuje militarną „strefę Schengen”
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama