Marka narodowa „Rosja” straciła jedną trzecią wartości

W najnowszym rankingu wartości 100 marek narodowych najwięcej straciła Rosji. Wartość marki zmniejszyła się o jedną trzecią w stosunku do wyceny sprzed pandemii. Kraj, który niszczy i morduje na Ukrainie, zajmuje 24. miejsce. Marka „Polska” została oceniona tylko o dwie pozycje wyżej. Najdroższa narodowa marka świata nie jest zaskoczeniem.

Publikacja: 29.09.2022 18:00

Marka narodowa „Rosja” straciła jedną trzecią wartości

Foto: AFP

Międzynarodowa firma konsultingowa Brand Finance opublikowała nowy ranking „wartości marek narodowych”. Na czele Stany Zjednoczone, których marka wyceniana jest na 26,5 bln dol. Chiny (21,5 bln dol.) zajęły drugie miejsce, Niemcy (4,5 bln dol.) wskoczyły na podium, wyprzedzając Japonię (4,3 bln dol.).

Rosja straciła 8 pozycji w rankingu, spadając na 24., a szacowana wartość jej narodowej marki spadła o 144 miliardy dolarów z powodu agresji na Ukrainę, powodowanych tam zniszczeń, gwałtów, masowych mordów, ale też z powodu wykorzystywania surowców jako broni przeciwko demokratycznym krajom, co zniszczyło wiarygodność kraju jako dostawcy surowców.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Gospodarka
Czy Euroclear straci rosyjskie aktywa? Bruksela chce większych zysków
Gospodarka
Ekspert: Wzrost gospodarczy w Polsce pomaga Niemcom utrzymać się na powierzchni
Gospodarka
PIE: Ukraina bardzo skorzysta na akcesji do UE. Polska też
Gospodarka
Piotr Bartkiewicz, Pekao: Polska gospodarka przeszła bardzo trudne stress testy
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Gospodarka
Zmarł prof. Jan Czekaj, wybitny ekonomista, wieloletni autor „Rzeczpospolitej”