Reklama

Marka narodowa „Rosja” straciła jedną trzecią wartości

W najnowszym rankingu wartości 100 marek narodowych najwięcej straciła Rosji. Wartość marki zmniejszyła się o jedną trzecią w stosunku do wyceny sprzed pandemii. Kraj, który niszczy i morduje na Ukrainie, zajmuje 24. miejsce. Marka „Polska” została oceniona tylko o dwie pozycje wyżej. Najdroższa narodowa marka świata nie jest zaskoczeniem.

Publikacja: 29.09.2022 18:00

Marka narodowa „Rosja” straciła jedną trzecią wartości

Foto: AFP

Międzynarodowa firma konsultingowa Brand Finance opublikowała nowy ranking „wartości marek narodowych”. Na czele Stany Zjednoczone, których marka wyceniana jest na 26,5 bln dol. Chiny (21,5 bln dol.) zajęły drugie miejsce, Niemcy (4,5 bln dol.) wskoczyły na podium, wyprzedzając Japonię (4,3 bln dol.).

Rosja straciła 8 pozycji w rankingu, spadając na 24., a szacowana wartość jej narodowej marki spadła o 144 miliardy dolarów z powodu agresji na Ukrainę, powodowanych tam zniszczeń, gwałtów, masowych mordów, ale też z powodu wykorzystywania surowców jako broni przeciwko demokratycznym krajom, co zniszczyło wiarygodność kraju jako dostawcy surowców.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Gospodarka
Czy Niemcy czeka kryzys? Szef instytutu Ifo ostrzega: Sytuacja jest dramatyczna
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Gospodarka
Czarny czwartek Kremla. USA uderzają w ropę, a Unia w banki i sojuszników Rosji
Gospodarka
TIGER Grzegorza Kołodki ma już 25 lat
Gospodarka
Własne surowce to bezpieczeństwo i stabilność
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Gospodarka
Rosyjskie regiony bankrutują. Wojna Putina zabiera wszystkie dochody
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama