Reklama

Marka narodowa „Rosja” straciła jedną trzecią wartości

W najnowszym rankingu wartości 100 marek narodowych najwięcej straciła Rosji. Wartość marki zmniejszyła się o jedną trzecią w stosunku do wyceny sprzed pandemii. Kraj, który niszczy i morduje na Ukrainie, zajmuje 24. miejsce. Marka „Polska” została oceniona tylko o dwie pozycje wyżej. Najdroższa narodowa marka świata nie jest zaskoczeniem.

Publikacja: 29.09.2022 18:00

Marka narodowa „Rosja” straciła jedną trzecią wartości

Foto: AFP

Międzynarodowa firma konsultingowa Brand Finance opublikowała nowy ranking „wartości marek narodowych”. Na czele Stany Zjednoczone, których marka wyceniana jest na 26,5 bln dol. Chiny (21,5 bln dol.) zajęły drugie miejsce, Niemcy (4,5 bln dol.) wskoczyły na podium, wyprzedzając Japonię (4,3 bln dol.).

Rosja straciła 8 pozycji w rankingu, spadając na 24., a szacowana wartość jej narodowej marki spadła o 144 miliardy dolarów z powodu agresji na Ukrainę, powodowanych tam zniszczeń, gwałtów, masowych mordów, ale też z powodu wykorzystywania surowców jako broni przeciwko demokratycznym krajom, co zniszczyło wiarygodność kraju jako dostawcy surowców.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Gospodarka
Złote góry dla powodzian. Lądek-Zdrój rok po potopie
Gospodarka
EBC znów zostawił stopy procentowe bez zmian
Gospodarka
Europejczycy czują się niepewnie, a młodzież jest sfrustrowana
Gospodarka
Korea Południowa ostrzega: inwestycje w USA zagrożone po akcji w fabryce Hyundaia
Gospodarka
Tak ma się rozwijać Polska do 2035 r. Rząd pokazał swoją strategię
Reklama
Reklama