Jak informuje rzecznik Polimeksu Paweł Szymaniak, dokument trafił do KNF 17 marca.
Torpol specjalizuje się w budowie oraz modernizacji stacji, linii i szlaków kolejowych oraz linii tramwajowych. Polimex kontroluje 100 proc. akcji spółki. W zeszłym roku duże oferty publiczne z powodzeniem przeprowadziły PKP Cargo (usługi transportu kolejowego) oraz Newag (budowa i remont taboru).
Polimex nie udziela informacji na temat struktury oferty Torpolu. – Analizujemy różne scenariusze – ucina Szymaniak.
Biuro prasowe Torpolu ujawnia jedynie, że portfel zamówień na lata 2014-2015 ma wartość ponad 2,2 mld zł. Wyników finansowych firma nie ujawnia przed publikacją prospektu – wiadomo tylko, że przychody w 2013 r. przekroczyły 400 mln zł.
– Dobrze oceniam Torpol, nie ma niepokojących sygnałów, by miał on problemy z realizacją prac. Na podkreślenie zasługuje też obecność spółki na rynku norweskim. Może nie są to zlecenia o wielkiej wartości, jednak Norwegia to perspektywiczny rynek – komentuje Adrian Furgalski, ekspert rynku kolejowego, dyrektor zespołu doradców gospodarczych TOR. Sam Torpol szacuje wartość inwestycji infrastrukturalnych planowanych przez rząd norweski na ponad 8 mld zł rocznie. Spółka Torpol Norge jest tam obecna od 2010 r. – Dzięki nowym pieniądzom z Unii pracy dla takich firm jak Torpol w Polsce nie zabraknie. Kluczowa jest taka modyfikacja systemu zamówień publicznych, by nie skończyło się tak, jak w przypadku budownictwa drogowego – podsumowuje Furgalski.