W ofercie producenta i dystrybutora tzw. drewnianej architektury ogrodowej jest 5,87 mln akcji, w tym 1,47 mln walorów nowej emisji oraz 4,4 mln papierów sprzedawanych przez dotychczasowego akcjonariusza spółki. Wartość całej oferty publicznej sięgnie więc 182,1 mln zł. Zapisy trwają.
Rynek dla wybranych
– Oferta publiczna akcji naszej spółki spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem inwestorów, czego potwierdzeniem był znaczący popyt zgłoszony przez inwestorów instytucjonalnych podczas budowy księgi popytu – komentuje Przemysław Bieńkowski, wiceprezes Stelmetu.
Wartość nowej emisji wyniesie 45,5 mln zł. Powyższą kwotę spółka planuje przeznaczyć w pierwszej kolejności na akwizycje podmiotów z branży. Celuje w firmy z Niemiec, Wielkiej Brytanii i Francji. Eksport w Stelmecie stanowił w pierwszych trzech kwartałach trwającego roku obrotowego 89 proc. obrotów.
– Biorąc pod uwagę sukces naszego pierwszego zagranicznego przejęcia, tj. nabycia brytyjskiej spółki Grange Fencing, doświadczenie zdobyte przy tej transakcji i bardzo selektywne podejście do potencjalnych kolejnych akwizycji, jesteśmy przekonani, że przyczynią się one do realizacji naszego strategicznego celu, czyli umocnienia pozycji czołowego, pionowo zintegrowanego producenta i dystrybutora drewnianej architektury ogrodowej w Europie – przekonuje Bieńkowski.
Alternatywnym celem emisyjnym jest spłata części kredytu inwestycyjnego zaciągniętego na budowę zakładu w Grudziądzu. – Nastąpi to w przypadku, gdy spółce nie uda się znaleźć optymalnego dla realizacji obranej strategii podmiotu – tłumaczy wiceprezes Stelmetu. Inwestycja w Grudziądzu pozwoli spółce zwiększyć moce produkcyjne z 250 tys. m sześc. szacowanych w roku obrotowym 2015/2016 do 400 tys. m sześć. w roku obrotowym 2019/2020.