Ban na telefony podczas jedzenia. Tak restauracja walczy o… dobre wrażenia

Tokijska restauracja z ramenem pilnuje, by klienci jedli, a nie oglądali filmy. I nie chodzi tu tylko o zajmowanie miejsca - właściciel podkreśla, że chodzi o smak.

Publikacja: 03.04.2023 13:50

Ban na telefony podczas jedzenia. Tak restauracja walczy o… dobre wrażenia

Foto: Bloomberg

W japońskich restauracjach z ramenem obowiązuje niespisane prawo, by jeść szybko i równie szybko zwolnić miejsce dla następnego głodnego. Zasada ta traktowana jest różnie, często właściciele i obsługa przymykają oko na tych, którzy zajmują się nie tylko jedzeniem. Jednak właściciel restauracji Debu-chan zdecydował się na radykalny krok – postanowił zakazać używania smartfonów w godzinach szczytu.

Kota Kai podjął taką decyzję po obserwacji zachowania swoich klientów. Miało ono wpływ nie tylko na to, że ktoś inny nie mógł zamówić, ale także na wrażenia z konsumpcji.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Gastronomia
Ceny kawy biją rekordy. Magazyny są puste, rynek przygotowuje się na poważny kryzys
Gastronomia
Dobry początek roku w restauracjach. Mimo długów optymizm wraca na rynek
Gastronomia
KFC już nie z Kentucky. Wielkie przenosiny giganta
Gastronomia
Pizzerie tracą klientów. Efekt Żabki czy boom na kebab?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Gastronomia
Zła wiadomość dla Włochów i dla turystów. Mocno drożeje największy włoski przysmak
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne