Kontrakty dzięki dotowanym wyjazdom

Dotacje ue Przez rok 13 firm spożywczych z Polski wschodniej dzięki udziałowi w zagranicznych targach pozyskało kontrakty warte niemal 10 mln zł

Publikacja: 31.10.2011 03:02

Chodzi o wyjazdy na targi i misje gospodarcze zagraniczne organizowane przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych w ramach projektu „Promocja gospodarcza Polski wschodniej" finansowanego z programu operacyjnego „Rozwój Polski wschodniej".

Jak wskazuje Bożena Czaja, członek zarządu Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, umowy to głównie wynik udziału w targach spożywczych odbywających się od października ubiegłego roku do października tego roku.

– Nasza współpraca z firmami z tej branży układa się idealnie. Z każdych targów przywożą one nowe kontrakty – mówi Czaja, dodając, że kierunki wyjazdów, szczególnie do Azji, zgrały się z oczekiwaniami przedsiębiorców z pięciu wschodnich województw (lubelskie, podkarpackie, podlaskie, świętokrzyskie i warmińsko-mazurskie). Ich nowi klienci pochodzą bowiem m.in. z Chin, Wietnamu, Hongkongu, Korei Południowej i Malediwów.

Na jakich targach przedsiębiorcy z branży spożywczej pozyskali kontrakty? Na przykład na SIAL w Szanghaju i Paryżu, World Food w Moskwie, Salon de Gourmets w Madrycie, PLMA w Amsterdamie i ANUGA w Kolonii. Umów nie podpisuje się jednak na targach.

Jak wskazali przedsiębiorcy w ankiecie dla Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, negocjacje kontraktów z kontrahentami z zagranicy trwają od trzech tygodni do pół roku.

Nowe rynki zbytu pozyskują zarówno duże, średnie, jak i małe firmy z branży spożywczej. Dzięki dotowanym w 100 proc. ze środków unijnych wyjazdom pozyskały je m.in. Lactima, producent serów topionych z Morąga, Octim, wytwórca musztardy i octu z Olsztynka, czy spółka Nero z Lublina handlująca mięsem.

Umowy podpisują też firmy z innych branż, m.in. producenci bielizny damskiej (Kinga), jachtów (Yacht Service) i elementów dla sektora lotniczego (Waldrex). Przedsiębiorcy uznają targi za najskuteczniejszy instrument promocyjny w ramach prowadzonego przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych projektu. Wskazują, że dzięki udziałowi w wystawach poza pozyskaniem nowych klientów mogą się też spotkać z dotychczasowymi.

Ponadto wsparcie Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych jako instytucji rządowej uwiarygodnia polskie firmy w oczach nowych i dotychczasowych klientów. W przyszłym roku PAIiIZ zaoferuje przedsiębiorcom kolejne kilkadziesiąt wyjazdów, w tym do USA, Indii, Chin, a nawet do Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

 

Chodzi o wyjazdy na targi i misje gospodarcze zagraniczne organizowane przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych w ramach projektu „Promocja gospodarcza Polski wschodniej" finansowanego z programu operacyjnego „Rozwój Polski wschodniej".

Jak wskazuje Bożena Czaja, członek zarządu Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, umowy to głównie wynik udziału w targach spożywczych odbywających się od października ubiegłego roku do października tego roku.

Pozostało 81% artykułu
Fundusze europejskie
Wkrótce miliardy z KPO trafią do Polski. Wiceminister finansów podał datę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Fundusze europejskie
Horizon4Poland ’24 - fundusze europejskie na polskie projekty B+R!
Fundusze europejskie
Pieniądze na amunicję i infrastrukturę obronną zamiast na regiony
Fundusze europejskie
Piotr Serafin bronił roli regionów w polityce spójności
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Fundusze europejskie
Fundusze Europejskie w trosce o zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży