Chodzi o wyjazdy na targi i misje gospodarcze zagraniczne organizowane przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych w ramach projektu „Promocja gospodarcza Polski wschodniej" finansowanego z programu operacyjnego „Rozwój Polski wschodniej".
Jak wskazuje Bożena Czaja, członek zarządu Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, umowy to głównie wynik udziału w targach spożywczych odbywających się od października ubiegłego roku do października tego roku.
– Nasza współpraca z firmami z tej branży układa się idealnie. Z każdych targów przywożą one nowe kontrakty – mówi Czaja, dodając, że kierunki wyjazdów, szczególnie do Azji, zgrały się z oczekiwaniami przedsiębiorców z pięciu wschodnich województw (lubelskie, podkarpackie, podlaskie, świętokrzyskie i warmińsko-mazurskie). Ich nowi klienci pochodzą bowiem m.in. z Chin, Wietnamu, Hongkongu, Korei Południowej i Malediwów.
Na jakich targach przedsiębiorcy z branży spożywczej pozyskali kontrakty? Na przykład na SIAL w Szanghaju i Paryżu, World Food w Moskwie, Salon de Gourmets w Madrycie, PLMA w Amsterdamie i ANUGA w Kolonii. Umów nie podpisuje się jednak na targach.
Jak wskazali przedsiębiorcy w ankiecie dla Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, negocjacje kontraktów z kontrahentami z zagranicy trwają od trzech tygodni do pół roku.