Wielkie moto inwestycje w Rosji

Rząd podpisał porozumienia z czterema kluczowymi producentami samochodów. Zainwestują oni w miejscowe fabryki ponad 5 mld dol.

Publikacja: 04.06.2011 03:32

Ministerstwo Rozwoju Gospodarczego podało, że zawarło umowy z konsorcjami AwtoWAZ, Renault-Nissan, I

Ministerstwo Rozwoju Gospodarczego podało, że zawarło umowy z konsorcjami AwtoWAZ, Renault-Nissan, Iżawto, Kamaz, Mercedes i Sollers-Ford, a także koncernami GM i VW

Foto: Fotorzepa, Darek Golik

Ministerstwo Rozwoju Gospodarczego podało, że zawarło umowy z konsorcjami AwtoWAZ, Renault-Nissan, Iżawto, Kamaz, Mercedes i Sollers-Ford, a także koncernami GM i VW, zgodnie z którymi zobowiązały się one do inwestycji w produkcję aut i części zamiennych.

Od lutego obowiązują w Rosji nowe przepisy utrudniające zagranicznym koncernom montowanie, a sprzyjające rozwijaniu pełnej produkcji aut i części do nich. Ich wprowadzenie ma spowodować, że wielkość produkcji samochodów wzrośnie do 300 tys. w istniejących zakładach i do 350 tys. w nowych. Przy czym 30 proc. z powstających aut ma być zaopatrzone w silniki i skrzynie biegów produkowane w Rosji.

500 tys. o tyle sztuk ma wzrosnąć produkcja aut w Rosji

Umowa z inwestorem na nowych warunkach jest zawierana na osiem lat. Każdego roku koncerny będą przedstawiać stronie rządowej plan zwiększenia mocy oraz rozliczać się z rzeczywistej wielkości produkcji, stawek celnych na wykorzystane części. Chodzi o ustalenie, ile aut przyjeżdża z zagranicy, a ile produkowanych jest na miejscu. Firmy będą też przedstawiać urzędnikom listę dostawców części i ich lokalizację.

W nagrodę inwestor otrzyma zwolnienie z cła lub ulgę (cło w wysokości 5 proc.) na wwożone części do montowanych aut. Będzie też mógł pracować na starych zasadach do czasu zakończenia wcześniejszej umowy. W ciągu ostatnich pięciu lat rząd Rosji podpisał z producentami aut 27 umów, z czego 17 wciąż obowiązuje. Koncerny zainwestowały dotychczas ok. 6,8 mld dol.

– Nowe przepisy są dla Rosji bardzo korzystne. Zyskujemy nowoczesne technologie i 30 – 40 tysięcy nowych miejsc pracy.  – ocenia dla „Rz" Siergiej Celikow, dyrektor branżowej agencji analitycznej Awtostat w Moskwie.

 

Ministerstwo Rozwoju Gospodarczego podało, że zawarło umowy z konsorcjami AwtoWAZ, Renault-Nissan, Iżawto, Kamaz, Mercedes i Sollers-Ford, a także koncernami GM i VW, zgodnie z którymi zobowiązały się one do inwestycji w produkcję aut i części zamiennych.

Od lutego obowiązują w Rosji nowe przepisy utrudniające zagranicznym koncernom montowanie, a sprzyjające rozwijaniu pełnej produkcji aut i części do nich. Ich wprowadzenie ma spowodować, że wielkość produkcji samochodów wzrośnie do 300 tys. w istniejących zakładach i do 350 tys. w nowych. Przy czym 30 proc. z powstających aut ma być zaopatrzone w silniki i skrzynie biegów produkowane w Rosji.

Finanse
Polacy ciągle bardzo chętnie korzystają z gotówki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Finanse
Najwięksi truciciele Rosji
Finanse
Finansowanie powiązane z ESG to korzyść dla klientów i banków
Debata TEP i „Rzeczpospolitej”
Czas na odważne decyzje zwiększające wiarygodność fiskalną
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Finanse
Kreml zapożycza się u Rosjan. W jeden dzień sprzedał obligacje za bilion rubli