Blik jest metodą płatności dostępną w większości paczkomatów i w każdym nowo powstającym.
Według raportu Gemiusa „E-commerce w Polsce w 2017 roku” Paczkomaty InPost są drugą, po przesyłkach kurierskich, najpopularniejszą formą dostaw zakupów w internecie, w tej chwili jest ponad 4000 paczkomatów. Na czym polega usługa? Podczas zakupu w sklepie internetowym można wybrać opcję płatności za pobraniem w paczkomacie, następnie klient otrzyma informację, że przesyłka czeka w wybranym miejscu i rozpoczyna proces jej odbioru. W panelu płatności klient wpisuje na nim kod Blik wygenerowany w aplikacji bankowej na swoim smartfonie i potwierdza go numerem PIN w aplikacji.
Dla Blika to ważny krok w rozwoju, który i tak jest bardzo szybki. Ten ogólnokrajowy standard płatności tylko w pierwszej połowie tego roku zrealizował aż 33 miliony transakcji, czyli prawie tyle samo co w całym 2017 r. Według danych PRNews.pl, klienci trzynastu największych polskich banków wykonali w II kwartale 2018 roku 65 milionów operacji bankowych smartfonem. W ich skład wchodzą także płatności Blikiem w sklepach stacjonarnych oraz internecie, wypłaty i wpłaty w bankomatach, a także przelewy na numer telefonu. Okazało się, że za ponad 28 proc. wszystkich operacji bankowości mobilnej w minionym kwartale odpowiadał Blik.
Czytaj także: Paczkę Poczty Polskiej odbierzesz w Biedronce. Wielka ofensywa państwowego operatora
- Rosnący udział Blika wśród transakcji, które wykonujemy za pomocą bankowych aplikacji wskazuje, że coraz więcej Polaków zna nasz system płatności i coraz chętniej korzysta z jego różnych funkcji. Na jego popularność na pewno wpływa jego wygoda, bezpieczeństwo i dostępność w praktycznie wszystkich polskich bankach. Wszystkie te elementy sprawiają, że Blik staje się pierwszym płatniczym wyborem, a jak pokazują dane z banków – napędza także transakcyjność aplikacji mobilnych – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora Blika.