Olimpiada przegrywa z Euro

Banki wykorzystują igrzyska olimpijskie do promowania produktów, ale na znacznie mniejszą skalę niż przy okazji piłkarskich mistrzostw Europy

Publikacja: 26.07.2008 02:59

Tylko PKO BP i Bank Pocztowy wykorzystują igrzyska w Pekinie jako wehikuł sprzedażowy. Tymczasem przed Euro 2008 specjalne karty w „piłkarskiej” szacie graficznej oferowało kilkanaście banków.

Wówczas były to karty z logo MasterCard. Natomiast przed olimpiadą organizacja Visa, jeden z sponsorów igrzysk, w uzgodnieniu z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim przygotowała kilka projektów graficznych z motywami olimpijskimi, które zaproponowała do wykorzystania bankom członkowskim.

Na razie jedynym bankiem, który wydał olimpijskie karty, jest PKO BP. Ale z informacji „Rz” wynika, że wkrótce pojawią się one w ofercie jeszcze jednego banku. Pozostałe ostrożnie podchodzą do promowania swoich produktów, wykorzystując igrzyska, ponieważ to PKO BP jest oficjalnym sponsorem polskiej reprezentacji olimpijskiej.

Tymczasem w czwartek zakończyła się subskrypcja specjalnej lokaty przygotowanej przez PKO BP, której oprocentowanie zależy od kursu euro. Jej posiadacze mogli wziąć udział w losowaniu wycieczek na igrzyska. Jeszcze dalej poszedł Bank Pocztowy i wprowadził do oferty lokatę, której oprocentowanie będzie uzależnione od liczby medali zdobytych przez polskich sportowców.

– Zaoferowaliśmy Lokatę Polskie Medale, ponieważ łączy to, czym się interesują kibice, z dobrą ofertą finansową. Gwarantowane oprocentowanie wynosi 5 proc., a jeśli polscy sportowcy odniosą sukces i np. zdobędą 20 medali na olimpiadzie, odsetki sięgną 8 proc. Maksymalnie oprocentowanie może wynieść nawet 10 proc., ale już przy sześciu medalach sięgnie ono 6 proc., co przy lokacie półrocznej jest atrakcyjną stawką – mówi Piotr Kamiński, prezes Banku Pocztowego. Minimalna wpłata wynosi 1 tys. zł.

Bank Pocztowy także przed mistrzostwami Europy w piłce nożnej zaoferował lokatę, której oprocentowanie uzależnione było od wyników polskiej reprezentacji. – Zgromadzono na niej środki w łącznej wysokości ponad 22 mln zł, jednak Lokata Polskie Medale cieszy się większym powodzeniem. W dwa tygodnie od pojawienia się jej w ofercie, zdeponowana na niej kwota przekroczyła tę, którą klienci wpłacili na lokatę przygotowaną na Euro 2008 – mówi Piotr Kamiński. Dodaje, że konstrukcja lokaty olimpijskiej jest prostsza i bardziej zrozumiała dla klientów.

Banki, które zaoferowały karty na Euro 2008, zanotowały kilkukrotny wzrost sprzedaży w stosunku do okresu, w którym obowiązywała standardowa oferta.

Z okazji startujących 8 sierpnia igrzysk Narodowy Bank Polski wydał cztery monety okolicznościowe.

to najwyższe oprocentowanie lokaty uzależnione od wyników polskich sportowców w Pekinie

Tylko PKO BP i Bank Pocztowy wykorzystują igrzyska w Pekinie jako wehikuł sprzedażowy. Tymczasem przed Euro 2008 specjalne karty w „piłkarskiej” szacie graficznej oferowało kilkanaście banków.

Wówczas były to karty z logo MasterCard. Natomiast przed olimpiadą organizacja Visa, jeden z sponsorów igrzysk, w uzgodnieniu z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim przygotowała kilka projektów graficznych z motywami olimpijskimi, które zaproponowała do wykorzystania bankom członkowskim.

Pozostało 82% artykułu
Czym jeździć
Technologia, której nie zobaczysz. Ale możesz ją poczuć
Tu i Teraz
Skoda Kodiaq - nowy wymiar przestrzeni
Finanse
Kraje BRICS nie chcą odejść od dolara. Porażka Rosjan
Finanse
Tylko co trzeci młody Polak ma plan oszczędzania na starość
Finanse
W tych sytuacjach trzeba cofnąć zastrzeżenie numeru PESEL. Jak to zrobić?
Finanse
Co zastąpi WIBOR – czy i jakie ma to znaczenie dla klientów banków