Reklama
Rozwiń

Olimpiada przegrywa z Euro

Banki wykorzystują igrzyska olimpijskie do promowania produktów, ale na znacznie mniejszą skalę niż przy okazji piłkarskich mistrzostw Europy

Publikacja: 26.07.2008 02:59

Tylko PKO BP i Bank Pocztowy wykorzystują igrzyska w Pekinie jako wehikuł sprzedażowy. Tymczasem przed Euro 2008 specjalne karty w „piłkarskiej” szacie graficznej oferowało kilkanaście banków.

Wówczas były to karty z logo MasterCard. Natomiast przed olimpiadą organizacja Visa, jeden z sponsorów igrzysk, w uzgodnieniu z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim przygotowała kilka projektów graficznych z motywami olimpijskimi, które zaproponowała do wykorzystania bankom członkowskim.

Na razie jedynym bankiem, który wydał olimpijskie karty, jest PKO BP. Ale z informacji „Rz” wynika, że wkrótce pojawią się one w ofercie jeszcze jednego banku. Pozostałe ostrożnie podchodzą do promowania swoich produktów, wykorzystując igrzyska, ponieważ to PKO BP jest oficjalnym sponsorem polskiej reprezentacji olimpijskiej.

Tymczasem w czwartek zakończyła się subskrypcja specjalnej lokaty przygotowanej przez PKO BP, której oprocentowanie zależy od kursu euro. Jej posiadacze mogli wziąć udział w losowaniu wycieczek na igrzyska. Jeszcze dalej poszedł Bank Pocztowy i wprowadził do oferty lokatę, której oprocentowanie będzie uzależnione od liczby medali zdobytych przez polskich sportowców.

– Zaoferowaliśmy Lokatę Polskie Medale, ponieważ łączy to, czym się interesują kibice, z dobrą ofertą finansową. Gwarantowane oprocentowanie wynosi 5 proc., a jeśli polscy sportowcy odniosą sukces i np. zdobędą 20 medali na olimpiadzie, odsetki sięgną 8 proc. Maksymalnie oprocentowanie może wynieść nawet 10 proc., ale już przy sześciu medalach sięgnie ono 6 proc., co przy lokacie półrocznej jest atrakcyjną stawką – mówi Piotr Kamiński, prezes Banku Pocztowego. Minimalna wpłata wynosi 1 tys. zł.

Bank Pocztowy także przed mistrzostwami Europy w piłce nożnej zaoferował lokatę, której oprocentowanie uzależnione było od wyników polskiej reprezentacji. – Zgromadzono na niej środki w łącznej wysokości ponad 22 mln zł, jednak Lokata Polskie Medale cieszy się większym powodzeniem. W dwa tygodnie od pojawienia się jej w ofercie, zdeponowana na niej kwota przekroczyła tę, którą klienci wpłacili na lokatę przygotowaną na Euro 2008 – mówi Piotr Kamiński. Dodaje, że konstrukcja lokaty olimpijskiej jest prostsza i bardziej zrozumiała dla klientów.

Banki, które zaoferowały karty na Euro 2008, zanotowały kilkukrotny wzrost sprzedaży w stosunku do okresu, w którym obowiązywała standardowa oferta.

Z okazji startujących 8 sierpnia igrzysk Narodowy Bank Polski wydał cztery monety okolicznościowe.

to najwyższe oprocentowanie lokaty uzależnione od wyników polskich sportowców w Pekinie

Tylko PKO BP i Bank Pocztowy wykorzystują igrzyska w Pekinie jako wehikuł sprzedażowy. Tymczasem przed Euro 2008 specjalne karty w „piłkarskiej” szacie graficznej oferowało kilkanaście banków.

Wówczas były to karty z logo MasterCard. Natomiast przed olimpiadą organizacja Visa, jeden z sponsorów igrzysk, w uzgodnieniu z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim przygotowała kilka projektów graficznych z motywami olimpijskimi, które zaproponowała do wykorzystania bankom członkowskim.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Finanse
Listy zastawne: klucz do tańszych kredytów mieszkaniowych?
Finanse
Otwarcie na dialog, czekanie na konkretne działania
Finanse
Putin gotowy na utratę zamrożonych aktywów. Już nie chce kupować boeingów
Finanse
Donald Trump wybiera nowego szefa Fed. Kandydat musi spełniać podstawowy warunek
Finanse
Holistyczne spojrzenie na inwestora