Kwiat pustyni ***

Bestsellerowa autobiografia Waris Dirie wydana w 1998 r. jest znana i w Polsce. Historia Somalijki z pustynnego plemienia nomadów, która została jedną z najlepiej opłacanych supermodelek, to w hollywoodzkiej optyce klasyczna opowieść o społecznym awansie z nędzy do elit

Publikacja: 25.03.2010 05:13

Film Horman to opowieść o Somalijce, która została supermodelką

Film Horman to opowieść o Somalijce, która została supermodelką

Foto: kino świat

Red

I choć koprodukcji z udziałem w większości brytyjskich aktorów tam nie wyprodukowano, to mieści się idealnie w tzw. kinie głównego nurtu.

Przyczyną jest scenariusz. W niewystarczającym stopniu dotyka on najważniejszej sprawy w życiu Dirie, do której podjęcia w szerokim zakresie (jako ambasadorka ONZ) jej kariera związana z największymi domami mody była tylko przepustką.

Kwestia barbarzyńskiego procederu obrzezania kobiet – jaki kwitnie w kilku krajach Afryki, a także na Bliskim Wschodzie i w Indonezji – została przyćmiona w zamierzeniu zabawnymi scenami z początków kariery i nieprowadzącym do niczego wątkiem romansowym. Film robi wrażenie podobne do artykułu w magazynie dla kobiet, takim z wyższej półki – trochę dramatu, bólu i łez, a potem życie jak w bajce.

Afrykańskie krajobrazy wykorzystano zbyt ilustratorsko. W dodatku Sally Hawkins i Juliet Stevenson zawiodły, przeszarżowując role.

Mimo to „Kwiat pustyni” ogląda się z przejęciem, broni się bowiem historią Dirie i kreacją Lii Kebede. Etiopska supermodelka zagrała Waris subtelnie i z wyczuciem, a od jej przepięknej twarzy trudno oderwać wzrok.

[i]W. Brytania, Niemcy, Austria 2009, reż. Sherry Horman, wyk. Liya Kebede, Sally Hawkins[/i]

I choć koprodukcji z udziałem w większości brytyjskich aktorów tam nie wyprodukowano, to mieści się idealnie w tzw. kinie głównego nurtu.

Przyczyną jest scenariusz. W niewystarczającym stopniu dotyka on najważniejszej sprawy w życiu Dirie, do której podjęcia w szerokim zakresie (jako ambasadorka ONZ) jej kariera związana z największymi domami mody była tylko przepustką.

Film
„28 lat później”. Powrót do pogrążonej w morderczej pandemii Wielkiej Brytanii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Film
Rekomendacje filmowe: Wchodzenie w życie nigdy nie jest łatwe
Film
Kryzys w polskiej kinematografii. Filmowcy spotkają się z ministrą kultury
Film
Najbardziej oczekiwany serial „Sto lat samotności” doczekał się premiery
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Film
„Emilia Perez” z największą liczbą nominacji do Złotego Globu