Reklama
Rozwiń
Reklama

„Fantastyczna 4: Pierwsze kroki”: Komiks z nutą konserwatywną

„Fantastyczna 4: Pierwsze kroki” to nie tylko film superbohaterski, ale też pokaz efektownej koncepcji artystycznej.

Publikacja: 01.08.2025 16:10

„Fantastyczna 4: Pierwsze kroki”, reż. Matt Shakman, dystr. Disney Polska

„Fantastyczna 4: Pierwsze kroki”, reż. Matt Shakman, dystr. Disney Polska

Foto: mat.pras.

Kilka lat temu w czołowych hollywoodzkich wytwórniach zauważono, że liczba widzów na adaptacjach komiksów spada. To było ważne spostrzeżenie, tym bardziej że przez ponad dekadę to właśnie te filmy cieszyły się największym zainteresowaniem widzów i zapewniały dochody branży. Wręcz utrzymywały ją. Właściwie wszystkie ówczesne produkcje Marvela i większość DC Comics uchodziły za przeboje.

Potem coś się zmieniło. Widzowie zaczęli odpuszczać sobie seanse, a przychody spadały. Zamiast zachwytów w internecie, dominowało rozczarowanie. Wspomniane wytwórnie postanowiły przyjrzeć się sprawie bliżej. Ustalić, dlaczego nagle sprawdzona maszynka do robienia pieniędzy się zacięła, grożąc wywróceniem całego systemu i serią spektakularnych bankructw. Szybko okazało się, że problem leży w nadmiarze.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Plus Minus
Podcast „Posłuchaj Plus Minus”: Jak straszy nas popkultura?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Plus Minus
„Jedyna. Biografia Karoliny Lanckorońskiej”: Materiał na biografię
Plus Minus
„Szepczący las”: Im dalej w bór, tym więcej drzew
Plus Minus
„Lot nad kukułczym gniazdem”: Wolność w kaftanie normy
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Plus Minus
„To był zwykły przypadek”: Ile kosztuje zemsta?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama