Obcy we mnie ****

Trzeba było dużego wyczucia i psychologicznej subtelności, by powstał film tak wiarygodny i przekonujący. Wykazały się tym i reżyserka Emily Atef, która napisała scenariusz z Esther Bernstorff, i odtwórczyni głównej roli Susanne Wolff.

Publikacja: 21.05.2009 12:13

Rola Susanne Wolff (Rebecca) to ogromny atut filmu

Rola Susanne Wolff (Rebecca) to ogromny atut filmu

Foto: VIVARTO

O depresji poporodowej w naszym kraju mówi się bardzo niewiele. Wizerunek spełnionej w macierzyństwie matki Polki to wciąż dominujący wzorzec. Film z jednej strony wiele wyjaśnia widzowi w tej materii, z drugiej – opowiada sporo o depresji w ogóle: jak łatwo i bezwolnie człowiek może się w nią osunąć i z jakim brakiem zrozumienia ze strony najbliższych może się zetknąć.

Rebecca (świetna, niezwykle skupiona Wolff) i Julian to małżeńska para trzydziestolatków, którzy spodziewają się potomka. Wydaje się, że przyjście na świat oczekiwanego i zdrowego dziecka przysporzy im tylko jeszcze więcej radości, niż ci dobrze dopasowani i rozumiejący się ludzie mają na co dzień.

Jednak kobieta od razu po porodzie czuje się wyraźnie źle. Nie jest to tylko przejściowy tzw. baby blues. Nastrój młodej matki przeradza się w potężną depresję, niebezpieczną także dla niemowlęcia.

Mąż, coraz bardziej zirytowany, nie rozumie jej zachowania. Rebecca niczego mu nie ułatwia – przerażona wrogością, jaką budzi w niej własny syn, zamyka się w sobie.

Poruszający film Emily Atef niesie nadzieję, bo przedstawia konkretne rozwiązania i rodzaj pomocy, jaką może otrzymać kobieta cierpiąca na ten rodzaj depresji. Reżyserkę znamy z wcześniejszej „Drogi Molly” – historii zawiedzionych oczekiwań Irlandki szukającej w posępnym Wałbrzychu ojca swojego dziecka. Drugim filmem Emily Atef z pewnością przekonała nas do siebie.

[i]Niemcy 2008, reż. Emily Atef, wyk. Susanne Wolff, Johann von Bulow, Maren Kroymann, Hans Diehl[/i]

O depresji poporodowej w naszym kraju mówi się bardzo niewiele. Wizerunek spełnionej w macierzyństwie matki Polki to wciąż dominujący wzorzec. Film z jednej strony wiele wyjaśnia widzowi w tej materii, z drugiej – opowiada sporo o depresji w ogóle: jak łatwo i bezwolnie człowiek może się w nią osunąć i z jakim brakiem zrozumienia ze strony najbliższych może się zetknąć.

Rebecca (świetna, niezwykle skupiona Wolff) i Julian to małżeńska para trzydziestolatków, którzy spodziewają się potomka. Wydaje się, że przyjście na świat oczekiwanego i zdrowego dziecka przysporzy im tylko jeszcze więcej radości, niż ci dobrze dopasowani i rozumiejący się ludzie mają na co dzień.

Film
„28 lat później”. Powrót do pogrążonej w morderczej pandemii Wielkiej Brytanii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Film
Rekomendacje filmowe: Wchodzenie w życie nigdy nie jest łatwe
Film
Kryzys w polskiej kinematografii. Filmowcy spotkają się z ministrą kultury
Film
Najbardziej oczekiwany serial „Sto lat samotności” doczekał się premiery
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Film
„Emilia Perez” z największą liczbą nominacji do Złotego Globu