KE: Media mają być niezależne także po fuzji. Obawy o Polskę, Węgry i Słowenię

Projekt unijnej ustawy ogłoszony przez Komisję Europejską przewiduje, że grupy mediowe, które będą chciały przejmować mniejszych rywali, będą musiały zapew...

Relacje sportowe w streamingu to porażka. Platformy myślą, co z tym zrobić

Przyciągające wielu widzów w jednym czasie imprezy sportowe są wyzwaniem dla największych serwisów internetowych w kraju.

„Rzeczpospolita” ponownie z tytułem najbardziej opiniotwórczego medium w kraju

Jak podaje Instytut Monitorowania Mediów, „Rzeczpospolita” po trzech miesiącach przerwy powraca na pozycję najbardziej opiniotwórczego medium w kraju. Na w...

Polacy są otwarci na metaverse. Ale jest się czego obawiać

Ponad połowa z nas jest gotowa, aby w przyszłości wydawać pieniądze w nowej wirtualnej rzeczywistości. Jednak wiedzę o tzw. metawersum mamy znikomą.

Wydawcy a cyfrowe platformy

Unijna dyrektywa o prawach autorskich po wejściu w życie zmieni sytuację na rynku mediów. Skorzystają na tym wszyscy.

Publishers and digital platforms

The EU Directive on copyright – once it comes into force – will change the situation in the media market. This will benefit everyone.

Forum Ekonomiczne w Karpaczu: Cyfrowy Polsat z tytułem "Firmy Roku"

Cyfrowy Polsat SA został Firmą Roku 31. Forum Ekonomicznego w Karpaczu. W uzasadnieniu decyzji o przyznaniu wyróżnienia podkreślano nie tylko sukces biznes...

Odwołanie Kurskiego. Mógł zarobić w TVP ponad 3,2 mln zł

Prezes publicznego nadawcy w latach 2016-2022 zarabiał ostatnio rocznie ponad 800 tys. zł. Jego wynagrodzenie rosło wraz z upływem lat.

Budżet 2023 bez dotacji na publiczne media, przynajmniej na razie

W projekcie ustawy budżetowej na przyszły rok nie ma zapisów o specjalnym dofinansowaniu dla telewizji i radia publicznego.

Masowe zwolnienia w rosyjskiej branży reklamowej

Nie ma zachodnich firm, nie ma reklam. Ponad połowa rosyjskich agencji masowo zwalnia pracowników, a pozostałym obcina pensję o połowę. Poprawa sytuacji na...

Maleje optymizm internetowych spółek

Zarabiające na reklamie w internecie polskie firmy liczą na zwiększenie wydatków na tego typu promocję w 2022 r. Najnowsza z prognoz mówi już jednak tylko...

Jarosław Machocki Wiceprezesem Zarządu Gremi Media S.A.

Rada Nadzorcza Gremi Media S.A. (wydawca m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”) z dniem 24.09.2022 roku powołała na Wiceprezesa Zarządu Spółki Jarosława Mac...

„Ród smoka” rekordową premierą HBO. Obejrzało go blisko 10 mln widzów

Pierwszy odcinek „Rodu smoka”, prequelu „Gry o tron”, obejrzało niemal 10 mln widzów. To dobra wiadomość dla HBO i właścicieli platformy.

Producenci gier z Polski jadą na podbój Kolonii

Na targi branżowe Gamescom wybiera się solidna grupa firm z Polski. Większość nie będzie miała własnego stanowiska, ale wysyła reprezentację.

Hamowanie gospodarki nie powinno mocno zaszkodzić grom

Popyt na cyfrową rozrywkę w wyniku spowolnienia gospodarczego znacząco nie spadnie, ale gracze będą jeszcze bardziej wybredni.

Tak grupa Zygmunta Solorza radzi sobie ze wzrostem kosztów

O prawie 30 proc. więcej ze sprzedaży smartfonów, wyższe niż rynek wpływy z reklam. Tak grupa Zygmunta Solorza radzi sobie ze wzrostem kosztów.

E-Kiosk: Zysk netto 43 proc. w górę

W drugim kwartale 2022 roku firma e-Kiosk, do której należą platformy eKiosk.pl, eGazety.pl i Nexto.pl z prasą cyfrową i ebookami przy przychodach na pozio...

Serwisy streamingowe będą droższe. Kolejne platformy podnoszą ceny

Inwestorzy finansujący niedochodowe biznesy są w recesji mniej cierpliwi. Pod ich presją kolejne platformy z filmami podnoszą ceny, tłumacząc się inflacją.

Iran zakazuje kobietom występowania w reklamach. Powodem nagranie z lodem

Islamska Republika Iranu zakazała kobietom występowania w reklamach. Ministerstwo kultury oparło zakaz na prawie czystości.

Microsoft, Sony i Nintendo notują spadki. Skończył się boom na gry wideo

Microsoft, Sony i Nintendo odnotowały spadek kwartalnej sprzedaży. Gracz nie spędza już tyle czasu przed ekranem, co w czasie lockdownu. Także inflacja tłu...