Disney, właściciel TVN i Fox tworzą nowy serwis sportowy ze streamingiem

Powstanie jeden serwis internetowy łączy sportowe kanały linearne i platformę streamingową. Na razie w Stanach Zjednoczonych. To ucieczka najstarszych graczy medialnych przed Big Techami.

Publikacja: 07.02.2024 15:40

Disney, właściciel TVN i Fox tworzą nowy serwis sportowy ze streamingiem

Foto: Adobe Stock

Koncerny medialne z tradycyjnym biznesem telewizyjnym mają kłopot. Jeśli czegoś nie zrobią firmy nowej gospodarki, BIG Techy, odbiorą im to co najcenniejsze: prawa do transmisji sportowych – przestrzegł latem 2023 r. bank inwestycyjny Morgan Stanley. Prawa sportowe dużo kosztują (w Stanach Zjednoczonych wydaje się na nie 20 mld dol. rocznie), na zyski czeka się kilka lat, ale za to zapewniają lojalność widzów i sprawiają, że korzystają oni z sieci kablowych i satelitarnych. Najwięksi nadawcy telewizyjni w Stanach Zjednoczonych posłuchali bankowców i właśnie znaleźli rozwiązanie.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Media
„Życie Warszawy” powraca! Nowy serwis informacyjny dla mieszkańców stolicy