Koncerny medialne z tradycyjnym biznesem telewizyjnym mają kłopot. Jeśli czegoś nie zrobią firmy nowej gospodarki, BIG Techy, odbiorą im to co najcenniejsze: prawa do transmisji sportowych – przestrzegł latem 2023 r. bank inwestycyjny Morgan Stanley. Prawa sportowe dużo kosztują (w Stanach Zjednoczonych wydaje się na nie 20 mld dol. rocznie), na zyski czeka się kilka lat, ale za to zapewniają lojalność widzów i sprawiają, że korzystają oni z sieci kablowych i satelitarnych. Najwięksi nadawcy telewizyjni w Stanach Zjednoczonych posłuchali bankowców i właśnie znaleźli rozwiązanie.
The Walt Disney Company, Warner Bros Discovery (w Polsce jest właścicielem Grupy TVN) i Fox Corporation zamierzają wejść w joint venture i stworzyć jeden serwis internetowy z wydarzeniami sportowymi. Informacja pojawiła się na początku tygodnia na nowojorskiej giełdzie, gdzie każda z firm ma akcje w obrocie.
Czytaj więcej
Podwyżki cen sprawiły, że największy konkurent Netfliksa traci użytkowników. Wyższe wpływy z reklam i mniejsze wydatki na sport doprowadziły do tego, że platforma Disney + jest już prawie na plusie. Koncern, do którego należy, ma nowy pomysł jak zarabiać w sieci.
Na razie nie ma zbyt wielu informacji o tym projekcie. Podano, że ma to być nowy osobny serwis z aplikacją, a Disney przemycił w prezentacji dla inwestorów, że koncerny są w trakcie ustalania szczegółów wiążącej umowy.
Każdy z udziałowców ma dysponować taką samą pulą udziałów w joint venture oraz, że serwis ma ruszyć w tym roku, jesienią. Będzie miał niezależny brand i niezależny nowy zarząd – podały firmy.