Reklama

Nielsen zrobił błąd. Nowe dane oglądalności TV Republika i TVP Info

Badająca rynek telewizyjny firma skorygowała dane o widowni stacji telewizyjnych w Polsce za pierwszy tydzień 2024 r. Zobacz jakie wyniki mają stacje informacyjne.

Publikacja: 11.01.2024 13:17

Nielsen, firma badająca zachowania konsumentów mediów elektronicznych, w tym przede wszystkim telewi

Nielsen, firma badająca zachowania konsumentów mediów elektronicznych, w tym przede wszystkim telewizji, pomyliła się

Foto: Adobe Stock

Nielsen, firma badająca zachowania konsumentów mediów elektronicznych, w tym przede wszystkim telewizji, pomyliła się. Opublikowane przez nią na początku tego tygodnia wyniki działających w Polsce stacji telewizyjnych za pierwszy tydzień 2024 roku okazują się błędne. Dziś do mediów rozesłano poprawne liczby. 

W Nielsenie tłumaczą błąd pomyłką przy zaciąganiu danych do arkuszu Excela: zliczyć miał się niepełny tydzień.

Czytaj więcej

Co dalej z TV Republika? Dobra passa może nie przerodzić się w finansowy sukces

Jakie są faktyczne dane o oglądalności TV Republika

Prawidłowe dane są następujące: w tygodniu od 1 do 7 stycznia największą widownię (BSHR) zgromadził  kanał telewizji publicznej TVP2 (7,72 proc. widzów przed telewizorami), a nie Polsat, jak podano pierwotnie. Na drugim miejscu uplasował się główny kanał TVN (7,66 proc.), na trzecim Polsatu (7,37 proc.). Dopiero na czwartym miejscu jest pierwszy czysto informacyjny kanał – TVN24 (7,29 proc.), który w grudniu 2023 roku, specyficznym dla polskiego rynku telewizyjnego za sprawą zamieszania w mediach publicznych, wspiął się na szczyt tabeli.

Opisywana przez nas ze względu na skokowy wzrost oglądalności Telewizja Republika w pierwszym tygodniu tego roku przyciągnęła 3,32 proc. widzów (pierwotnie Nielsen podawał, że 3,46 proc.). Wynik Polsat News zaś to 2,26 proc. (a nie 2,38 proc.).

Reklama
Reklama

TVP Info należące do grupy kanałów Telewizji Polskiej w omawianym czasie oglądało zaś 1,28 proc. widzów (a nie 1,35 proc.).

Poniżej pokazujemy skorygowane dane Nielsena o oglądalności telewizji (tzw. BSHR w proc.) w pierwszym tygodniu 2024 r.

TVP2:  7,72%

TVN:  7,66%

Polsat: 7,37%

TVN24: 7,29%

Reklama
Reklama

TVP1:  7,27%

TVN7: 3,52%

TV Republika: 3,32%

TV4: 3,15%

TV PULS:  2,93%

TTV - Twoja Telewizja: 2,28%

Reklama
Reklama

Polsat News: 2,26%

Puls: 1,58%

Polsat2: 1,45%

TV6: 1,45%

TVP Seriale: 1,43%

Reklama
Reklama

Stopklatka: 1,39%

TVP INFO: 1,28%

Fokus TV:  1,23%

Wydarzenia 24: 1,17%

Eurosport: 1,16%

Reklama
Reklama
Media
To nie koniec wyścigu o Warner Bros. Discovery. Paramount składa ofertę wrogiego przejęcia
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Media
Netflix kupuje studia i dział streamingowy Warner Bros. Discovery. Potężna transakcja
Media
Nieoficjalnie: Netflix prowadzi wyłączne rozmowy o zakupie Warner Bros. Discovery, właściciela TVN
Media
Polscy kibice przekonują się do platform streamingowych
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Media
Wojciech Kuśpik, prezes PTWP: „Rzeczpospolita” idealnie do nas pasuje
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama